رئیس سازمان آتش نشانی رشت تشریح کرد؛

اعزام ۳۸ آتش نشان در پی آتش سوزی ۵ خانه ویلایی در رشت

رئیس سازمان آتش نشانی رشت از احتمال گسترش آتش پشت بام خانه ویلایی از سه طرف به پشت بام‌های همجوار خبر داد و گفت: تیم‌های عملیات از چندین طرف با توجه به خنک‌سازی نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آن اقدام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آتش سوزی ۵ خانه ویلایی در رشت امروز جمعه ۲۷مرداد ۱۴۰۲ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

به واسطه تماس‌های پی درپی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و ساختار محل آتش‌سوزی و وجود خانه‌های بهم چسبیده و سقف‌های متصل ۱۲ خودروی اطفایی، آبرسان و پشتیبان دستگاه تنفسی بهمراه ۳۷ آتش نشان به محل حادثه واقع در محله دیانتی ۱۲ متری گلستان  اعزام شدند.

شهرام مومنی رئیس سازمان آتش نشانی رشت از احتمال گسترش آتش پشت بام خانه ویلایی از سه طرف به پشت بام‌های همجوار خبر داد و گفت: تیم‌های عملیات از چندین طرف با توجه به خنک‌سازی نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آن اقدام کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه آتش در همان لحظات نخست با توجه به پیوستگی و متصل بودن پشت بام‌ها و وجود مصالح قابل اشتعال به یکدیگر گسترش یافته بود، ادامه داد: با حضور آتش نشانان از نخستین ایستگاه آتش نشانی آتش در بخشی ازسربندی دو خانه همجوار مهار و سرانجام با تلاش ۳۷ آتش نشان به طور کامل اطفا شد و در جریان این آتش سوزی به ۵ منزل ویلایی آسیب رسید.

این مسئول در ادامه گفت: در حین اطفای حریق به دو تن از آتش نشانان آسیب جسمی وارد شد که با امدادرسانی تیم اورژانس در محل سرپایی مداوا شدند و علت حادثه در دست بررسی است.

وی در خاتمه با تاکید بر تجمع شهروندان در محل آتشسوزی و در میان آتش نشانان برای تماشای آتش سوزی ادامه داد: متاسفانه این امر از جمله مشکلات آتش نشانان در این آتش سوزی بود.

Share