ذاکر در تذکر شفاهی:

طلبه ها در مساجد استخدام شوند تا احکام و فلسفه حجاب را برای مردم تشریح کنند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس با اشاره به مشکلات معیشتی روحانیون عنوان کرد: باید از ظرفیت طلبه ها در بیان فلسفه احکام بهره برد و آنها را در مساجد استخدام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خانه ملت، سید سلمان ذاکر در نشست علنی امروز( یکشنبه اول مردادماه) مجلس شورای اسلامی  در تذکر شفاهی خود ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تصریح کرد: امروز بیشترین از هر زمان به تقویت مساجد، حسینیه ها و دارالقرآن ها نیاز داریم. بیش از ۷۵ هزار مسجد و چند هزار حسینیه و دارالقرآن در سطح کشور داریم که باید بررسی کرد چند درصد این اماکن فعال هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم یادآور شد: آیا حتما باید منتظر فرا رسیدن دهه محرم باشیم تا این مساجد در خدمت مردم باشند؟ آیا محصولات فاخر مبتنی بر فکر و ایده نو نباید برای جوانان آماده کنیم و براساس اقتضائات زمان ، نقشه شوم دشمن را خنثی کنیم؟ بنابراین باید به فکر ظرفیت عظیم چندصدهزار نفری طلبه ها در کشور باشیم.

وی با انتقاد از اینکه به فکر نظام اداری فرهنگی در کشور نیستیم، گفت: جمعیت میلیونی برای حل مشکلات نظام اداری کشور استخدام کرده ایم، اما برای نظام اداری در امور فرهنگی چکار کرده ایم؟ در برنامه هفتم توسعه چه فکری برای طلبه ها شده است؟

ذاکر با بیان اینکه مهمترین مشکل طلبه ها امروز معیشت آنها و خانواده آنها است، افزود: اگر بخواهیم پاسخگوی مکاتب انحرافی مختلف باشیم، باید طلبه ها را در مساجد استخدام کنیم تا آنها احکام و فلسفه احکام حجاب و نماز و… را برای مردم تشریح کنند.

Share