مشاور مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان خبر داد؛

۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان گیلان

مشاور مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان و نماینده مجری طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی استان، از پیشرفت ۳۱ درصدی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی گیلان تا پایان تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آریا جهانگیری، مشاور مدیر عامل آب و فاضلاب گیلان و نماینده مجری طرح محرومیت‌زدایی آبرسانی استان با اعلام خبر ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی استان گیلان گفت: به منظور آبرسانی به روستاهای فاقد و ارتقای کمیّت و کیفیت آب شرب و روستاهای دارای تنش آبی استان، در قالب طرح جهاد آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان؛ تا به امروز (۲۷ تیر ماه سال جاری) اجرای این طرح در سطح استان ۳۱٪ پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی افزود: لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب روستایی به طول ۶۶۵ کیلومتر؛ ساخت مخزن ذخیره آب به تعداد ۲ هزار و ۲۵۰ باب؛ حفر ۱۰ حلقه چاه و ساخت یک واحد ایستگاه پمپاژ، احجام عملیاتی اجرا شدۀ این طرح تا به امروز می‌باشد.

جهانگیری تصریح کرد: از ۱۸۲۷ میلیارد تومان مبلغ قرارداد جهت اجرای طرح محرومیت‌زدایی در ۷۱۱ روستای استان گیلان، تا کنون ۷۶۲ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده است و با عملیاتی شدن ۳۱ درصد از این طرح، تعداد ۹۰ روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند شده اند

Share