شامل وقایع تاریخی گیلان؛

کتاب «تاریخ معاصر گیلان» توسط انتشارات گیلکان منتشر شد

کتاب «تاریخ معاصر گیلان» شامل یادداشت‌های شادروان جهانگیر سرتیپ‌پور شامل وقایع تاریخی گیلان از دوران حکومت احمد شاه قاجار، رضاشاه و اوایل سلطنت محمدرضا پهلوی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر مسئول انتشارات گیلکان گفت: کتاب تاریخ معاصر گیلان شامل وقایع تاریخی گیلان از دوران حکومت احمد شاه قاجار، رضاشاه و اوایل سلطنت محمدرضا پهلوی است.

محمد تقی پوراحمد جکتاجی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی نویسنده این کتاب، افزود: او در دوران جوانی ضمن فعالیت‌های هنری در حوزه تئاتر، موسیقی و ادبیات، به نهضت جنگل و مبارزه در جبهه آزادی خواهی پیوست.

کتاب «تاریخ معاصر گیلان» منتشر شدناشر این کتاب با بیان اینکه جهانگیر سرتیپ‌پور به کارهای عمرانی و شهرداری و امور اجتماعی و خیریه هم رسیدگی می‌کرد، اضافه کرد: او به وکالت و نمایندگی مجلس رسید، اما در سال ۱۳۵۰ از سیاست کنار کشید و فقط به کار تحقیق و تألیف مشغول شد.

محمدتقی پوراحمد جکتاجی گفت: انتشارات گیلکان پیش از این، ۴ کتاب دیگر شاملِ «ویژگی‌های دستوری و فرهنگ واژه‌های گیلکی»، «نام‌ها و نامدارهای گیلان»، «ریشه‌یابی واژه‌های گیلکی و وجه تسمیه شهرها و روستاهای گیلان» و «آئین‌ها و باورهای مردم گیلان» را از زنده یاد سرتیپ‌پور منتشر کرده است.

کتاب «تاریخ معاصر گیلان» یادداشت‌های شادروان جهانگیر سرتیپ‌پور در ۴۹۰ صفحه و با بهای ۳۳۰ هزار تومان از سوی اینکتاب «تاریخ معاصر گیلان» منتشر شد انتشاراتی، به چاپ رسیده است.

زنده یاد جهانگیر سرتیپ‌پور در سال ۱۲۸۲ چشم به جهان گشود و آذر سال ۱۳۷۱ درگذشت.

 

Share