خلیلی: این ناآرامی تشخیص بیماری بیمار را با مشکل مواجه می‌کند

ورود دادگستری برای حل مشکلات بیمارستان شفا لاهیجان؛ اختلافات پذیرفتنی نیست

مسئولان دستگاه قضایی استان در کنار مسئولان بهداشت و درمان، طی نشستی در دادگستری لاهیجان، مشکلات و مسائل بیمارستان خصوصی شفا لاهیجان را بررسی و بر همکاری و همگرایی همه‌جانبه به جهت رفع مشکلات موجود در آن، تأکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه مسئولان قضایی در نشست پزشکان و سهامداران بیمارستان شفای لاهیجان به جهت حل مشکلات این مرکز درمانی حاضر شد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به وجه تمایز خدمات پزشکی با سایر خدمات در صنایع و صنوف مختلف، افزود: بیمار زمانی به درمان و بهبودی کامل می‌رسد که پزشک او بدون هرگونه دغدغه و ناآرامی فکری و ذهنی بتواند بیماری او را تشخیص دهد و درمان کند.

وی با تأکید بر پرهیز از اختلاف‌نظرها در ارائه خدمات سلامت‌محور به مردم، گفت: وجود اختلافات پذیرفتنی نیست زیرا این اختلافات طبیعتاً موجب ناآرامی فکری و ذهنی پزشکان و تیم درمان خواهد شد و این ناآرامی تشخیص بیماری بیمار را با مشکل مواجه می‌کند.

سیف الله مسرور معاون قضایی رییس کل دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به اینکه این نشست در پی مشکلاتی که در حوزه مسائل حقوقی و مالی در بیمارستان شفای لاهیجان به وجود آمده بود تشکیل شد گفت: این مشکلات، اختلافاتی ما بین سهامداران پدید آورد و تامین هزینه های جاری و پرداخت حقوق پرسنل را با مشکلاتی مواجه نمود.

وی این بیمارستان را از جمله بیمارستان های دارای سابقه و مشهور شرق گیلان عنوان نمود و اظهار داشت: مقرر شد مسئولان دادگستری لاهیجان در این مسأله ورود کرده و کمیته ای را با حضور پزشکان و سهامداران و کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل دهند تا وضعیت موجود و دغدغه های مدیران این مرکز مطرح شود.

مسرور در ادامه تصریح کرد: این کمیته باید پس از بررسی های دقیق و روشن شدن تمام ابعاد و زوایای مورد اختلاف، راهکارهای لازم در خصوص مرتفع شدن این معضلات را در جلسه‌ای که به‌منظور اتخاذ تصمیم در اینده تشکیل شود اعلام نماید تا خدمات رسانی این مرکز به بیماران تداوم یابد.

دکتر محمدتقی آشوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با تأکید بر تلاش همه‌جانبه در راستای توسعه خدمات سلامت‌محور بخش خصوصی، اظهار کرد: تقویت بخش خصوصی، تقویت نظام سلامت گیلان است.
وی با اشاره به مشی حمایتی دولت از بخش خصوصی، افزود: دانشگاه، متولی و حامی بخش خصوصی است و هر کمکی بتواند در جهت توسعه خدمات آن انجام خواهد داد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به خدمات حمایتی دانشگاه در جهت حفظ بخش خصوصی در نظام درمان، گفت: تعرفه خدمات درمانی در بخش خصوصی در مقایسه با سال گذشته، کمترین تغییرات را به خود دیده که در چنین شرایطی می‌طلبد بیمه‌ها پیشگام و پیش‌قدم شوند.
دکتر آشوبی از مساعدت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حل هرچه سریع‌تر مشکلات موجود در بیمارستان شفا خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان آماده هرگونه همکاری با هیئت‌مدیره بیمارستان شفا جهت حل مشکلات و ادامه خدمت به مردم است.
وی با بیان اینکه مشکلات موجود در بیمارستان شفا لاهیجان باوجود فرهیختگان مجموعه، قابل‌حل است، تصریح کرد: در شرایط کنونی، مدیریت در حوزه‌ها ازجمله بخش بهداشت و درمان، بسیار سخت و نیازمند کمک همه‌جانبه است.

Share