مدیرکل صمت گیلان در جمع صنعتگران لاهیجان:

لاهیجان، مهد صنعت چای و کلوچه کشور است | اشتغال ۱۳ هزار نفری در صنایع غذایی گیلان

تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن وتجارت گیلان درجمع برخی از صنعتگران شهرستان لاهیجان گفت: لاهیجان، مهد و خاستگاه کارخانجات شاخص کشور در تولید چای و کلوچه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تیمور پورحیدری در جمع برخی از صنعتگران شهرستان لاهیجان در محل سالن جلسات فرمانداری پس از استماع نظرات وم شکلات تولیدکنندگان، اظهار داشت: همه ارکان دست‌اندرکار حوزه تولید؛ باید در جهت رشد تولید و کاهش فشارهای تولید بسیج شوند تا شعار رشد تولید به نحو مطلوب محقق شود.

مدیرکل صنعت، معدن وتجارت گیلان اظهار داشت: لاهیجان، مهد و خاستگاه کارخانجات شاخص کشور در تولید چای و کلوچه است.

وی فعالیت بیش از ۴۰۰ واحد تولیدی در صنایع غذایی را ظرفیت مطلوبی برای جذب سهم بازار صادراتی دانست و گفت: بلوغ صنعت غذا و تعالی کیفیت این صنعت تواَم با نوآوری و خلاقیت در استان می‌تواند زمینه ساز نفوذ بیشتر در بازارهای بین‌المللی برای برندهای صاحب نام گیلانی شود.

پورحیدری با بیان این خود را بعنوان سرباز بخش تولید می‌دانم، افزود: لازمه افزایش و توسعه اشتغال بیش از ۱۳ هزار نفری در کارخانجات صنایع غذایی استان، حمایت بیشتری از محصولات صنایع تبدیلی متصل به کشاورزی گیلان است.

مدیرکل صمت گیلان با اذعان به وجود برخی مشکلات در حوزه تولید و حواشی دشوار آن؛ اعلام کرد: با همراهی و هم‌اندیشی تیم اقتصادی استان و شما افسران جنگ اقتصادی، مصمم به رسیدگی و رفع مشکلات حوزه تولید اعم از؛ تامین نقدینگی از طریق کارگروه‌ها و تبصره‌های ۱۸ و ۱۶ و پیگیر زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به احیاء ۵۶ واحد صنعتی در سال گذشته، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد و احداث واحدهای صنعتی جدید، راه اندازی و احیاء واحدهای راکد صنعتی و تعیین تکلیف فعالیت آن‌ها به صورت جدی در دستور کار است.

پورحیدری در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل ستاد فرماندهی و ساماندهی صادراتی بعنوان یک راهکار اثر بخش یاد کرد و گفت: از ظرفیت‌ها اتاق بازرگانی در جهت تسهیل در امور صادراتی استفاده شود تا استعدادهای صادراتی محصولات با کیفیت کارخانجات به نحو مطلوب شناسایی و برای ارز آوری بیشتر جهت دهی شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از زحمات چند صنعت شاخص و برتر لاهیجان با اهدا لوح، تقدیر بعمل آمد.

Share