استاندار گیلان در جلسه بررسی آخرین وضعیت تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین:

عدم تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین به بهانه نبود اعتبارات غیرقابل قبول و بهانه‌ واهی است

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اختصاص ۳۳ درصد از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان به تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و هشت کیلومتر آزادراه قزوین_رشت، گفت: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است، لذا در دولت سیزدهم به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت_کاسپین اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد که در طول چند سال گذشته بی سابقه بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ظهر امروز (شنبه) آخرین وضعیت روند احداث و پیشرفت فیزیکی راه آهن رشت_کاسپین در محدوده منطقه آزاد انزلی و قطعه ۶ و هفت این راه آهن در منطقه پیربازار با حضور دکتر اسدالله عباسی استاندار، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و همچنین امانی معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان در این بازدید با بیان اینکه راه آهن رشت کاسپین یک پروژه ملی و بین المللی محسوب می‌شود، اظهار کرد: این پروژه گلوگاه راه آهن رشت_آستارا بوده و باید همه دستگاه‌های اجرایی و وزارت خانه‌های مرتبط در راستای تکمیل این پروژه همت کنند.

 اسدالله عباسی با اشاره به اختصاص ۳۳ درصد از اعتبارات سفر ریاست محترم جمهوری به گیلان به تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و هشت کیلومتر آزادراه قزوین_رشت، گفت: این پروژه تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است، لذا در دولت سیزدهم به پیمانکاران پروژه راه اهن رشت_کاسپین اعتبارات به صورت نقد پرداخت شد که در طول چند سال گذشته بی‌سابقه بود.

وی‌ عدم تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین به بهانه نبود اعتبارات توسط پیمانکار را غیر قابل قبول و بهانه‌ای واهی دانست و افزود: دولت سیزدهم از هیچ کمکی به پیمانکاران پروژه راه آهن رشت_ کاسپین دریغ نکرده است از این رو اگر من بعد پیمانکاری به وظایف خود عمل نکند با آن برخورد می‌شود زیرا بنده به عنوان خدمتگزار مردم باید پاسخگو باشم.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین در فصل تابستان با توجه به شرایط جوی این استان بیان کرد: باید راه آهن رشت_ کاسپین در فصل تابستان اجرایی شود و هیچ عذری در این خصوص توسط پیمانکاران پذیرفته نیست، لذا نباید با وعده‌هایی که بعضا عملی نمی‌شود مردم را نا امید کرد.

 عباسی با بیان اینکه در خصوص تامین مصالح برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین هیچ مشکلی در استان وجود ندارد، افزود: در خصوص تامین مصالح هیچ پیمانکاری حق اعتراض ندارد زیرا هر آنچه نیاز بود در استان فراهم کردیم، لیکن از امروز باید برای افتتاح راه آهن رشت_ کاسپین روز شمار نصب شود تا مردم بدانند تا این تاریخ باید این پروژه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به نقش تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین در رونق اقتصادی گیلان در حوزه‌های مختلف تصریح کرد: باید به گونه‌ای این پروژه را به بهره برداری رساند که مردم از شنیدن صدای قطار ابراز خرسندی کنند زیرا تحقق این مهم علاوه بر رشد اقتصادی منجر به ایجاد اشتغال پایدار در استان می‌شود.

استاندار گیلان از پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه راه آهن رشت_ کاسپین خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه به ۵۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است که اقدامات لازم در این خصوص انجام شد.

* نیاز ۵۰۰ میلیاردی برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این جلسه با بیان اینکه مسیر ریلی راه آهن رشت_کاسپین یکی از چهار مسیر ریلی اولویت‌دار در کشور است، اظهار کرد: یکی از اهداف دولت تکمیل این راه آهن در فصل تابستان است که به شرطی تمامی اعتبار این امر محقق می‌شود.

خیرالله خادمی با اشاره به پیشرفت فیزیکی۸۶ درصدی راه آهن رشت_کاسپین گفت: بر اساس آمار برای تکمیل این پروژه در فاز نخست به ۴۵۰ الی ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با تاکید بر اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی در تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین بیان کرد: با تلاش‌های استاندار گیلان و معاون سازمان برنامه و بودجه زمان‌بندی برای تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین و زمان تخصیص اعتبار لحاظ شده است.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان برنامه و بودجه نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین در اجرایی شدن کریدور شمال به جنوب، اظهار کرد: شماره معکوس برای بهره برداری از این پروژه آغاز شده است و هیچ مشکلی در خصوص تامین اعتبار و همچنین اعتبارات مازاد وجود ندارد.

حمید امانی با ابراز امیدواری در خصوص تکمیل راه آهن رشت_ کاسپین تا ۱۵ مردادماه افزود: با توجه به میزان پیشرفت پروژه و همچنین اقدامات صورت گرفته بسیار امیدوارم که این پروژه تا ۱۵ مردادماه تکمیل شود.

Share