صحبت‌های تکان‌دهنده ستاره سابق باشگاه تاتنهام؛

دله آلی: در ۶ سالگی قربانی تجاوز، در ۷ سالگی معتاد و در ۸ سالگی فروشنده مواد بودم

زننده برترین گل فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر از شادی تصنعی خود در سال‌های گذشته پرده برمی‌دارد؛ صادقانه بگویم. من در چرخه بدی قرار گرفتم. به چیزهایی تکیه کرده بودم که به من آسیب می‌زدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فوتبال ۳۶۰، دله الی بازیکن سابق تاتنهام هاتسپر در گفت‌وگو با گری نویل از زندگی دشوار و کودکی تلخ خود پرده برداشته. بازیکن سابق تیم ملی انگلیس از گذراندن دوره روان‌درمانی گفت و در طول مصاحبه نتوانست جلوی اشک‌های خود را بگیرد. از برخورد تند مورینیو و از پخش کردن مواد مخدر در کودکی و تصمیم به بازنشستگی زودهنگام گفت.

هافبک اورتون می‌گوید پیش از آنکه خانواده هیکفورد در ۱۲ سالگی سرپرستی او را به عهده بگیرند، کودکی سخت و پرتلاطمی را پشت سر گذاشته. عضو کلیدی تیم صعود کننده به مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ می‌گوید: «در ۶ سالگی، یکی از دوستان مادرم که زیاد به خانه ما می‌آمد من را مورد آزار قرار داد. مادر من به نوشیدن الکل اعتیاد داشت. برای آموزش به آفریقا رفتم و برگشتم. در ۷ سالگی شروع به سیگار کشیدن کردم و در ۸ سالگی مواد مخدر پخش می‌کردم.»

هافبک پرشوری که سابقه به ثمر رساندن ۵۱ گل برای تاتنهام را در کارنامه دارد می‌گوید: «یک شخص بزرگتر به من گفت آنها هیچ‌وقت کودکی را که در حال دوچرخه‌سواری است، متوقف نمی‌کنند. همراه توپ فوتبالم سوار دوچرخه می‌شدم؛ در حالی که مواد مخدر را در دوچرخه مخفی کرده بودم.»

برنده عنوان برترین بازیکن ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ لیگ برتر انگلیس در مورد نقطه عطف زندگی خود می‌گوید: «در ۱۲ سالگی سرپرستی من را به عهده گرفتند و از آن روز به بعد انگار زیر نظر یک خانواده فوق‌العاده بودم. حتی نمی‌توانم خانواده بهتری را تصور کنم که کارهای آنها برای خودم را انجام دهند. اگر خداوند انسان هایی برگزیده داشته باشد، آن افراد همین خانواده هستند.»

الی فصل گذشته را به شکل قرضی در بشیکتاش ترکیه گذراند: «وقتی از ترکیه برگشتم، متوجه شدم نیاز به عمل جراحی دارم. از نظر روانی هم در وضعیت بدی قرار داشتم. تصمیم گرفتم به یک مرکز مدرن ترک اعتیاد بروم و برای به دست آوردن سلامت روانی تلاش کنم. احساس می‌کردم وقت این کار رسیده.»

عضو تیم منتخب فصل ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶ لیگ برتر انگلیس در مورد نحوه حضور در این مرکز می‌گوید: «من فکر می‌کنم در موارد شبیه این قرار نیست به انسان بگویند به این مراکز برود. فرد باید خودش متوجه شود و خودش تصمیم بگیرد. در غیر این صورت کار نتیجه‌بخش نخواهد بود.»

زننده برترین گل فصل ۱۶-۲۰۱۵ لیگ برتر از شادی تصنعی خود در سال‌های گذشته پرده برمی‌دارد؛ «صادقانه بگویم. من در چرخه بدی قرار گرفتم. به چیزهایی تکیه کرده بودم که به من آسیب می‌زدند. بله. هر روز صبح بیدار می‌شدم و ظاهراً در مبارزه پیروز بودم. به تمرین می‌رفتم، لبخند می‌زدم و خود را شاد نشان می‌دادم اما از درون به معنی واقعی کلمه شکست خورده بودم.»

او با اشاره به بحران روحی در سال‌های گذشته می‌گوید: «وقتی مورینیو سرمربی بود و دیگر به من بازی نمی‌داد یک روز صبح برای رفتن به تمرین از خواب بیدار شدم و در آینه به خودم خیره شده‌بودم؛ غم‌انگیز بود، به خودم می‌گفتم آیا وقت بازنشستگی و رها کردن فوتبال رسیده؟ حتی فکر کردن به این موضوع در ۲۴ سالگی برای من اندوه‌بار بود.»

الی در مورد برخوردهای آقای خاص می‌گوید: «او من را در مستند آمازون تنبل خطاب کرد. البته تا هفته بعد تلاش‌های من در تمرین را دید و از من عذرخواهی کرد اما هیچ‌کس در مورد عذرخواهی او حرفی نمی‌زد چون این را در مستند نگفت. به صورت خصوصی اعلام کرد.»

هافبک ۲۷ ساله اهل میلتون کینز می‌گوید: «زمان تغییر برای من فرا رسیده بود چون وقتی به من گفتند به دلیل مصدومیت باید مورد عمل جراحی قرار بگیرم، احساساتم در آغاز این چرخه را دوباره می‌توانستم تجربه کنم. نمی‌خواستم دوباره اتفاق بیفتد؛ پس به آنجا رفتم و ۶ هفته در آن مرکز بودم. باشگاه اورتون در این مورد عالی برخورد کرد. آنها صددرصد حمایت کردند و من تا ابد قدردان آنها خواهم بود.»

برترین بازیکن جوان فصل ۱۶-۲۰۱۵ و ۱۷-۲۰۱۶ لیگ برتر انگلیس می‌گوید برای فروکش کردن احساساتش به «مصرف نوشیدنی‌های الکلی و قرص‌های خواب‌آور» روی آورده.

او در مورد اعتیاد به قرص‌های خواب‌آور می‌گوید: «با توجه به برنامه زمانی، روزهایی که بازی داریم باید صبح زود بیدار شویم و با آدرنالین کافی به تمرین بپردازیم. مصرف قرص خواب‌آور برای زود بیدار شدن در صبح روز بعد اشکالی ندارد اما من وقتی به اندازه من افسرده باشید و سیستم دوپامین بدنتان شبیه من باشد، این قرص‌ها به وضوح برعکس کار می‌کنند. چون علیه مشکلاتی کار می‌کند که شما باید با آن روبه رو شوید و مشکل همین جاست. این قرص‌ها تنها تا جای مشخصی کار می‌کند.»

مصاحبه پربازتاب هافبک سابق تاتنهام بار دیگر در مورد خطرات بیماری‌های روحی و مشکلات درمانی به همه هشدار می‌دهد. افسردگی در کمین همه انسان‌هاست.

Share