احمدسرگوراب شفت در صدر اخبار؛

در جستجوی مار غول پیکر؛ تیم‎های عملیاتی آتش نشانی و محیط زیست به خط شدند

تیمی متشکل از آتش نشانی رشت و کارشناسان محیط زیست در قالب کارشناس تخصصی رفتارشناسی مار؛ صبح امروز ۸ تیر ۱۴۰۲ به احمدسرگوراب شفت اعزام شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، طبق گزارشات مکرر شهروندان ساکن در احمدسرگوراب شفت مبنی بر مشاهده مار غول پیکر که تاکنون مشابه آن دیده نشده و آثار مفقودی تعداد معدودی از ماکیان و حتی سگ های خانگی؛ تیمی متشکل از آتش نشانی رشت و کارشناسان محیط زیست در قالب کارشناس تخصصی رفتارشناسی مار؛ صبح امروز ۸ تیر ۱۴۰۲ به محل اعزام شدند.

همین گزارش حاکی است: مسیر مشاهده مار طبق راهنمایی اهالی، توسط کارشناسان بازدید شد اما آثاری که نشان از رد شدن مار غول پیکر باشد در هیچ یک از نقاط دیده نشد.

حسن کاظمی کارشناس رفتارشناسی مار که در این عملیات آتش نشانان را همراهی می کرد، گفت: تمام نمایه ها و آثاری که مردم محلی آن را منتسب به مار غول پیکر می دانستند تک به تک بررسی شد که در بررسی به عمل آمده نمایه های عنوان شده از قبیل مدفوع مار،‌ رد مار، نحوه تغذیه و ‌… هیچکدام انطباق با رفتار شناسی مارها نداشت.

وی با بیان اینکه این مار به احتمال زیاد همان چلیپر بالغ می باشد که طول آن به یک و نیم متر می‌رسد گفت: مارهای چلیپر مارهایی بسیار آرام و با روحیه غیر تهاجمی بوده و جزء مارهای سمی نیستند.

کاظمی با بیان اینکه ترس و وحشت از مارها در لیست صد ترس رایج دنیا در رتبه دوم قرار دارد گفت: وحشت از مار امری بدیهی و معمول می باشد اما قسمت عمده این ترس ناشی از عدم شناخت و آگاهی در خصوص این گونه بوده که با آگاهی بخشی و شناخت رفتار حیات‌وحش می‌توان این وحشت بی مورد را از بین برد، ترس‌های واقعی را باید در آمار تصادفات جاده‌ای و عادات غذایی و رفتاری انسان امروز جستجو کرد که متاسفانه سالانه ده ها هزار قربانی در کشورمان به جای می‌گذارد اما ما نسبت به آن بی توجه هستیم.

Share