جانشین فرمانده نیروی انتظامی:

حجاب خط قرمز ماست | ایستادن پای حوزه عفاف و حجاب هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور گفت: هدف دشمن سوق دادن افراد ناآگاه به سمت بی‌حجابی و برهنگیست، اما عفاف و حجاب از اصلی‌ترین مبانی اسلام و انقلاب است و قطعاً نیروی انتظامی اجازه نخواهد داد دشمن به اهداف خود دست یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سردار قاسم رضایی در دیدار با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین که در دفتر امام جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ما مدیون شهدا و امامین انقلاب هستیم، باید همواره خدا را بابت نعمات و برکات انقلاب شاکر باشیم.

وی ادامه داد: مردم استان قزوین دارای فرهنگ دینی و مذهبی می‌باشند و حدود ۳ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده اند، که این سرمایه بسیار عظیم و ممتازی برای این استان است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور عنوان کرد: همکاران ما در نیروی انتظامی استان به صورت شبانه روزی اقدامات شایسته‌ای انجام میدهند که این اقدامات باعث شده استان قزوین رتبه بالایی را در سطح کشور در حوزه‌های مختلف مانند کاهش ترافیک یا ناهنجاری‌هایی از قبیل سرقت، برخورد با اراذل و اوباش و رسیدگی به دادخواهان در موضوعات مختلف داشته باشد. با اینحال برآورد ما این است، استانی با این سطح از فرهنگ درگیری کمتری در حوزه مشکلات اجتماعی داشته باشد.

سردار رضایی بیان کرد: موضوع جدی امروز جامعه بحث عفاف و حجاب است. امروز دشمن اصل انقلاب را نشانه گرفته و مباحث مهمی از قبیل خانواده، غیرت مردان و نجابت زنان ما را مورد هدف قرار داده است.

این مقام ارشد انتظامی کشور خاطرمشان کرد: در شهریور سال گذشته یک جنگ ترکیبی گسترده بر کشور تحمیل شد، اما به اذن خدا، بصیرت و هوشیاری مردم و هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله)، دشمن شکست سنگینی را تجربه کرد. این جنگ باعث ایجاد رخنه‌ای در بحث عفاف و حجاب شده، که مدیریت و کنترل این رخنه یکی از اولویت‌های اصلی کشور به ویژه سازمان انتظامی است.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های مختلفی در حوزه عفاف و حجاب نقش دارند، اما متأسفانه برخی از آن‌ها در انجام وظایف خود کوتاهی کرده اند، قطعاً ایستادن پای حوزه عفاف و حجاب هزینه‌هایی به دنبال خواهد داشت، علیرغم اینکه ما با جان و دل پای تمام این هزینه‌ها ایستادهایم، اما در این حوزه باید همه به صحنه بیایند تا این ناهنجاری‌ها مدیریت و مهار شود.

سردار رضایی تصریح کرد: برآوردها نشان می‌دهد هدف دشمن این است که بی‌حجاب‌ها را به سمت برهنگی سوق دهد، در کنار اینکه حجاب یک حکم شرعی است و ما مطابق قانون مکلف هستیم با جرائم مشهود برخورد کنیم، طی دو روز گذشته مجموعه انتظامی به صورت ویژه و انقلابی در این خصوص به صحنه آمده است.

وی با اشاره به بیانات فرمانده کل قوا و تاکید ایشان به حرام سیاسی و حرام شرعی بودن کشف حجاب یادآور شد: زمانی که صحبت از حرام شرعی باشد یعنی همه باید اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنند، حرام سیاسی هم یعنی دشمنان نظام ما را مورد هدف قرار داده اند، دشمنانی که هیچ گاه در دشمنی خود کوتاهی نکرده و این بار با تمام قوا در این حوزه وارد عمل شده اند.

این مسوول انتظامی اظهار کرد: محور کاری ما در ابتدا تذکر لسانی است و آمارهای بدست آمده نشان میدهد بیش از ۵۰ درصد از افراد بدحجاب به درستی متوجه قبح این موضوع نیستند اما وقتی این مسئله برای آن‌ها تبین می‌شود عذرخواهی کرده و رعایت می‌کنند.

سردار رضایی عنوان کرد: همچنین بر اساس برآوردهای بدست آمده کمتر از ۲ الی ۳ درصد از کشف حجاب کنندگان با قصد و نیت مبارزه با نظام اقدام به این کار کرده و یا با شبکه‌های معاند و سرویس‌های آن‌ها در ارتباط بوده اند، که گاها تعدادی از آن‌ها اقدام به تهیه خوارک و ساخت فیلم و کلیپ‌هایی برای آن‌ها کرده اند، مطمئنا برخورد قانونی با این قبیل از افراد به صورت جدی و ویژه خواهد بود.

وی اضافه کرد: ما امروز تکلیف مدارانه به این موضوع نگاه می‌کنیم و استقرار گشت‌های ما مقطعی نخواهد بود، چرا که محافظت از ارزش‌ها و بنیان خانواده در هر شرایطی لازم است.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور خاطرنشان کرد: مردم اصیل قزوین اغلب مذهبی بوده و برابر گزارش‌های واصله، وضعیت این استان در حوزه عفاف و حجاب مطلوب است، افراد بدحجابی هم که در سطح شهر رؤیت می‌شوند اغلب مسافر، دانشجو یا مهاجر هستند.

سردار رضایی تاکید کرد: حجاب خط قرمز ماست، اکنون که کار به این بزرگی و حساسیت توسط نیروی انتظامی آغاز شده است، انتظار این است که در خطبه‌های نماز جمعه، سخنران پیش از خطبه ها، مجری نماز جمعه، امامان جماعت و مراکز آموزشی از این اقدام ما حمایت کنند، حمایت‌های قشر ارزشی میتواند در فعالیت‌های ما مؤثر باشد، نیروی انتظامی خود را در حوزه عفاف و حجاب فدایی می‌داند و اجازه نمی‌دهد دشمن به هدف خود برسد.

Share