رئیس اداره محیط زیست رودبار خبر داد:

توقیف خودروی تانکر حامل پسماند‌های پتروشیمیایی در رودبار

علی فرهی تکرمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از توقیف خودروی راننده‌ی متخلف که اقدام به تخلیه لجن نفتی دراطراف لوشان کرده بود توسط پلیس راهور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از توقیف خودروی راننده‌ی متخلف که اقدام به تخلیه لجن نفتی دراطراف لوشان نموده بود توسط پلیس راهور خبر داد.

علی فرهی تکرمی با اعلام این خبر گفت: یک دستگاه خودروی تانکر حامل پسماندهای پتروشیمیایی که با سوء استفاده از ساعات خلوت روز و ایام تعطیل اقدام به تخلیه لجن مخازن نفتی و روغن سوخته که در زمره پسماندهای ویژه قرار دارند در اراضی لوشان شهرستان رودبار نموده بود، با رصد مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شناسایی و طی همکاری صورت گرفته از طرف دادستان محترم شهرستان رودبار و همکاری مناسب پلیس راهور حین عبور از شهرستان‌اشتهارد واقع در استان البرز متوقف و جهت سیر مراحل قضایی به پارکینگ هدایت شد.

فرهی افزود: پرونده وی نیز که با تخلیه پسماندهای مذکور به میزان ۳۰ هزار لیتر منجر به تخریب خاک و اراضی مرتعی در وسعت یک هکتار شده است در دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان رودبار درحال پیگیری می‌باشد که با تنظیم دادخواست در زمینه اعلام خسارت وارد به خاک برای طی مراحل رسیدگی به مرجع قضایی معرفی شد.

لازم به ذکر است حسب قوانین جدید در خصوص حفاظت از خاک جرایم سنگینی برای مرتکبان در نظر گرفته می‌شود.

Share