به اتهام ارسال هواپیماهای بدون سرنشین صورت گرفت؛

تحریم ۴ نهاد ایرانی ذیل یازدهمین بسته تحریمی اروپا علیه روسیه

شورای اتحادیه اروپا با تصویب یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، ۴ نهاد ایرانی را نیز به اتهام ارسال هواپیماهای بدون سرنشین به این کشور تحریم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از اسپوتنیک، در این بسته، تحریم‌ها علیه رسانه‌های روسیه با ممنوعیت پخش پنج شبکه دیگر در کشورهای اتحادیه اروپا و فهرست کالاها و فناوری‌های ممنوعه برای ترانزیت از طریق خاک روسیه به کشورهای ثالث گسترش یافته است.

بر این اساس، اتحادیه اروپا در یازدهمین بسته تحریمی علیه روسیه، سازوکاری برای ممنوعیت صادرات تعدادی از کالاها و فناوری‌ها به کشورهای ثالث با هدف جلوگیری از صادرات مجدد آن‌ها به مسکو را اعلام کرد.

به نوشته اسپوتنیک، در این بسته همچنین واردات نفت روسیه از طریق شعبه شمالی خط لوله «دروژبا» و واردات نفت روسیه از قزاقستان به‌صورت کامل ممنوع و تعدادی از شرکت‌های کشورهای ثالث به اتهام دور زدن تحریم‌های روسیه نیز تحریم شدند.

شورای اتحادیه اروپا همچنین فهرست تحریم‌های شخصی را با افزودن ۸۷ شخص از چین، ازبکستان، امارات، سوریه و ارمنستان به بهانه دور زدن تحریم‌های روسیه گسترش داد.

پیش از این، «اورسولا فون درلاین» رئیس کمیسیون اروپا گفته بود که بسته یازدهم تحریم‌ها علیه روسیه شامل اقداماتی است که مانع از دور زدن تحریم‌های کنونی می‌شود که به بهانه آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین اعمال شده‌اند.

تحریم‌های مکرر کشورهای غربی علیه روسیه در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که علی‌رغم فشارهای اقتصادی و تحریم‌های غرب، روسیه توانسته بر مشکلات مالی ناشی از تحریم‌ها غلبه کند.

Share