عباسی در نماز جمعه خشکبیجار؛

برنج کشاورزان گیلانی خریداری می‌شود | انتقاد از وضعیت کیفیت پخت نان

نماینده عالی دولت در استان گیلان از برگزاری جلسه هماهنگی با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خریداری برنج باقی مانده سال قبل از کشاورزان خبر داد و گفت: میزان برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی خریداری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی ظهر امروز (جمعه) در سخنرانی بین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بخش خشکبیجار با تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر خم اظهار کرد: مردم مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی الحمدالله در طول ۴۴ سال گذشته دوران پیروزی انقلاب اسلامی با ایستادگی، شهامت و اعتقاد به پروردگار به خوبی مسیر موفقیت‌های ارزشمندی را طی کرده اند.

وی با اشاره به نقش حضور مستمر مسئولان در روزهای مختلف سال و در بین مردم گفت: خدمت در بین مردم وظیفه مسئولان بوده و یکی از اهداف دولت سیزدهم هم توجه به همین امر است.

استاندار گیلان با تاکید بر احصاء مشکلات مختلف بخش خشکبیجار در طول یک‌و نیم سال گذشته، افزود: در طی چند ماه گذشته مناطق کشاورزی و ساحلی خشکبیجار مورد بازدید گرفته و جلسات متعددی در این خصوص در سطح استانی و شهرستانی برگزار شده است.

عباسی مهمترین شغل مردم خشکبیجار را کشاورزی و تولید انواع محصولات باغی دانست و بیان کرد: اساس کار مردم در این منطقه کشاورزی، تولید برنج و سایر محصولات باغی بوده و بنده به عنوان یک کشاورز زاده از هیچ تلاشی برای رفع دغدغه این مردم دریغ نخواهم کرد.

وی با بیان اینکه بحران کمبود آب زراعی در سال گذشته بسیار شدید و بحرانی بود، تصریح کرد: سال گذشته شرایط ذخایر منابع آبی در گیلان حقیقتا بسیار بحرانی و وخیم بود به طوری که میزان آب ذخیره شده در پشت سد نصف شده بود ولی با یک مدیریت جهادی و با توکل به پروردگار توانستیم بحران کمبود آب زراعی را مدیریت کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان بیان کرد: اگر کشاورز زمین خود را آباد نکند با مشکل اقتصادی، معیشتی و تولید مواجه می‌شود به این منظور با یک مدیریت و تلاش شبانه روزی نگذاشتیم کشاورز با بی‌آبی مواجه شده و اراضی شالیزاری خود را نشاء نکند.

 عباسی با اشاره به کمبود قدرت برق در منطقه خشکبیجار افزود: عمده مشکلات مردم این منطقه مسئله برق و آب زراعی بوده و در همین راستا بخش اعظمی از مدیران ادارات کل از جمله مدیران شرکت توزیع برق، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی را به این منطقه فرا خواندیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به تهیه اراضی لازم به منظور احداث ایستگاه‌های فشار قوی تولید برق در بخش خشکبیجار، بیان کرد: در خصوص قیمت اراضی در منطقه خشکبیجار، دولت نمی‌تواند فراتر از قیمت کارشناسی اعلام شده توسط دادگستری پرداخت کند.

افزایش مصرف برق در استان نگران کننده است

استاندار گیلان با ابراز نگرانی از افزایش مصرف برق در این استان در طی چند هفته اخیر، تصریح کرد: با اقدامی جهادی و همراهی مردم در فصل تابستان سال گذشته یک روز قطعی برق گذاشتیم ولی متأسفانه عده‌ای هرساله کابل‌های برق را دزدیده و برق منطقه خشکبیجار را با مشکل مواجه می‌کنند، از این رو باید دهیاری و نیروی انتظامی این افراد را شناسایی و با آنان بر خورد کنند.

دکتر عباسی با تکلیف به مدیران آب و فاضلاب در خصوص بررسی دلایل مشکل آب شرب در برخی از مناطق خشکبیجار، گفت: در یک منطقه از خشکبیجار مردم با مشکل آب شرب مواجه هستند که سریعا مدیران آب و فاضلاب باید در آن منطقه حضور یافته و بعد از بررسی‌های به عمل آمده علت مشکل آب را به استانداری اعلام کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دولت تا سه ماه بعد از برداشت محصول شالیکاران حق واردات برنج را ندارد، افزود: بعد از مشخص شدن میزان تولید برنج در کشور، نیازسنجی‌های لازم انجام شده و بر اساس نیاز جامعه دولت به منظور تنظیم بازار برنج وارد کشور خواهد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در سال گذشته به دلیل مشکلات ارزی قیمت برنج به طور جهشی با افزایش مواجه شد و در این بین کشاورز متضرر شده و برنج با قیمت بسیار زیاد به دست مصرف کننده رسید.

نماینده عالی دولت در استان گیلان از برگزاری جلسه هماهنگی با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص خریداری برنج باقی مانده سال قبل از کشاورزان خبر داد و گفت: میزان برنج باقی مانده در دست کشاورزان گیلانی با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی خریداری می‌شود.

وی خواستار قیمت‌گذاری کالاها باید مورد بررسی قرار گیرد و دستگاه‌های نظارتی باید اقدامات لازم را انجام دهند و در این‌خصوص فرماندار باید جلساتی را با شهردار و اعضای شورای اسلامی خشکبیجار برگزار کند زیرا در سال مهار تورم و رشد تولید اجازه افزایش قیمت را به سودجویان در گیلان نخواهیم داد.

استاندار گیلان با انتقاد از وضعیت کیفیت پخت نان در این استان، بیان کرد: گندم را با کلی تلاش وارد گیلان کرده و در اختیار نانوا قرار می‌دهیم ولی متأسفانه کیفیت نان تعریف چندانی ندارد از این رو تمامی فرمانداران باید نظارت خود بر این مسئله را افزایش دهند.

Share