در نشست کارگروه رفع تعارض زمین در استان گیلان؛

بررسی چالش‌ها و ارایه راهکار‌های اصولی در اجرای طرح کاداستر در گیلان

مشکلات تعارض زمین‌ها در گیلان و ضرورت توجه به منافع ساکنان بومی با اجرای طرح کاداستر، امروز در نشست مسئولان دستگاه قضایی استان بررسی و پیگیری شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست شورای حفظ حقوق بیت المال با موضوع بررسی عملکرد فرآیند رسیدگی در کمیسیون رفع تداخلات استان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی رئیس کل دادگستری استان گیلان صبح امروز برگزار شد.

سید مهدی فلاح میری دادستان مرکز استان با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح کاداستر اراضی ملی در استان های شمالی، تداخلاتی بین اراضی اشخاص و اراضی ملی ایجاد شده تصریح کرد: کمیسیون رفع تداخلات در مرکز استان و متناظر با آن در شهرستان ها تشکیل شده است تا به چنین موارد اعتراضی رسیدگی کرده و تکلیف اراضی مردم را تعیین نماید.

وی تصریح کرد: در این نشست عملکرد کمیسیون رفع تداخلات در راستای جلوگیری از تشکیل پرونده های قضایی در خصوص برخی تعارضات در برداشت از قوانین بررسی شد.

فلاح میری با بیان اینکه مقرر شد تا پلاک هایی که دارای تعارضات هستند خصوصا در منطقه چاف و چمخاله که بخشی زمین های تصرف شده مردم جزء اراضی ملی و برخی مستثنیات هستند اولویت بندی شود گفت: لیست این پلاک ها و همچنین گزارش عملکرد این کمیسیون باید به صورت هفتگی به دبیرخانه حفظ حقوق بیت المال اعلام شده تا اقدامات لازم در خصوص رفع مشکلات مردم صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: امید است پنجره واحد صدور مجوز که در مورد اراضی و جلوگیری از زمین خواری است به زودی در استان برای اولین بار در کشور اجرایی گردد.

Share