رحیم‌ پور ازغدی: انشاالله ترورها ادامه خواهد یافت

اگر امروز بسیاری از مسئولین ما ترور شود، هم به نفع خودشان است، هم به نفع انقلاب

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، همایش «از بهشتی تا آرمان» به عنوان اولین همایش شهدای ترور انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت شهید بهشتی و شهدای ۷۲ تن در مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) برگزار شد.

حسن رحیم‌پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ترور گفت: از ابتدا مذهب، آرمان و رهبران شهید بهشتی هدف ترور بود. تنها مذهبی که تمام رهبرانش ترور شدند، مذهب شیعه است. تمام ائمه اطهار ترور شدند. ترور شهدا وحشی‌ترین نوع ترور بود. هدف ترور ارعاب و وحشت‌افکنی است. ترور یعنی به‌گونه‌ای خشن و وحشی رفتار کرد، که مردم بترسند و بگویند این راه را نرویم.

رحیم‌پور ازغدی ادامه داد: کشتن بی‌گناهان و مظلومان ترور واقعی بود، هست و خواهد بود. دفاع مجاهدانه و وفادارانه از حق و مظلوم در برابر ستم ولو با عملیات مسلحانه باشد، ضد ترور است. مجاهدان، مبارزان، چریک‌ها، عدالت‌خواهان و انقلابیونی که در تاریخ با استعمار و استبداد درافتادند، ضد ترور عمل کردند؛ حتی اگر با اسلحه مقابل اسلحه عمل کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه هدف عملیات‌های انقلابی ارعاب ظالمان است، افزود:، اما هدف از کشتار‌های تروریستی ترساندن مردم است. قرآن می‌فرماید جلوی ظالمان مسلحی که زبان منطق و قانون سرشان نمی‌شوند و با خشونت و مسلحانه عمل می‌کنند، با خشونت و قدرت بایستید و ترس را در آن‌ها ایجاد کنید.

به گفته وی، اگر ظالم خون مظلوم را ریخت، خودش هم امنیت نخواهد داشت. چون بعضی‌ها خطاب به انقلابیون می‌گویند شما هم قبل از انقلاب مقامات رژیم پهلوی، افسران امریکایی و صهیونیست‌ها را ترور می‌کردید. چطور ترور قبل انقلاب خوب است، اما ترور بعد از انقلاب بد می‌شود؟ جواب این است که جنگیدن بستگی به هدف آن دارد. جنگ در عین کثیف‌ترین زیباترین عمل انسانی است. اگر با ظالم به شیوه عادلانه جنگید، مقدس است. البته قبل از انقلاب ترور‌های نامشروع از سوی بعضی از گروهک‌ها بود.

رحیم‌پور ازغدی با بیان امام هم هیچ‌وقت ضد جهاد مسلحانه نبود، بیان کرد:، اما امام معتقد بود که این روش نمی‌تواند اصلاحات را ایجاد کند. ایشان بر این باور بود که باید مردم را بیدار کرد، تا به خیابان‌ها بیایند. وقتی مردم دانستند باید توپ، تانک و ترور عقب‌نشینی نمی‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عملیات‌های ترور گفت: تا وقتی که ما را ترور می‌کنند، یعنی در مسیر هستیم. از روزی بترسید، که دیگر کسی را ترور نکنند؛ چراکه آن زمان بر طبق میل دشمن حرکت می‌کنیم و لازم به ترور ما نیست.

 رحیم‌پور ازغدی گفت: اگر امروز بسیاری از مسئولین ما ترور شود، هم به نفع خودشان است، هم به نفع انقلاب.

وی افزود: انشاالله ترورها ادامه خواهد یافت.

Share