معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان؛

آغاز پنجمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان خبر داد: پنجمین مرحله آبگذاری شالیزارهای مناطق مرکزی گیلان از کانال چپ سد سنگر از صبح روز پنجشنبه ۱۵ تیر ماه برای مدت هشت روز آغاز می شود و همزمان کانال راست سد سنگر به مدت چهار روز قطع خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد جواد خانی پور، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: پنجمین مرحله آبگذاری کانال چپ سد سنگر برای اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی شامل شهرهای رشت، خمام و بخش های سنگر، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء از ۱۵ لغایت ۲۲ تیر ماه برای مدت هشت روز انجام خواهد شد و سپس از روز ۲۳ لغایت ۲۶ تیر ماه به مدت چهار روز در این کانال قطع آب را خواهیم داشت.

وی یادآوری نمود: آب کانال راست سد سنگر مربوط به اراضی شالیزارهای شرق گیلان شامل شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر نیز همزمان بر اساس برنامه نوبت بندی آب کشاورزی از صبح روز پنجشنبه  ۱۵ تیر ماه برای مدت ۴ روز قطع خواهد شد.

خانی پور در پایان تأکید کرد: با توجه به گرمی هوا در فصل تابستان و میل هموطنان به شنا در مکانهای آبی، از هم استانی های عزیز و مسافران گرامی تقاضا می شود جهت جلوگیری از بروز هرگونه خسارات جانی و مالی، از شنا کردن در تأسیسات آبی نظیر سدها و کانال‌های آبرسانی پرهیز نمایند.

Share