شهردار رشت خبر داد؛

۹.۶ میلیون دلار برای زباله سوز رشت پرداخت شد | تامین ۲۴ درصد منابع مالی

شوقی رقم پرداخت شده به شرکت پیمانکار زباله سوز را تاکنون حدودا ۹.۶ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: ایجاد کلیه ساختمان‌های مربوط به زباله سوز در تعهد شهرداری رشت است که حدودا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه برنامه ریزی اجرایی احداث زباله سوز و تعیین تکلیف این پروژه امروز چهارشنبه دهم خرداد ۱۴۰۲ به ریاست رحیم شوقی شهردار رشت و با حضور معاون خدمات شهری شهردار و پیمانکار پروژه شرکت تی تی اس برگزار شد.

شهردار رشت در این جلسه ضمن تاکید بر اهمیت اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند تصریح کرد: به زودی با کمک اعضای شورای اسلامی و نمایندگان مجلس جلسه‌ای را با وزیر کشور برگزار می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر نسبت به احداث زباله سوز اقدام شود.

شوقی با بیان اینکه قرارداد خرید تجهیزات زباله سوز در سال ۱۳۹۲ منعقد شد ادامه داد: این قرارداد به صورت مشارکت بوده و از مبلغ کل، ۱۳ میلیون دلار آن در تعهد شرکت است.

وی رقم پرداخت شده به شرکت پیمانکار زباله سوز را تاکنون حدودا ۹.۶ میلیون دلار ذکر کرد و افزود: ایجاد کلیه ساختمان‌های مربوط به زباله سوز در تعهد شهرداری رشت است که حدودا ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

شهردار رشت بیان داشت: پروژه احداث زباله سوز از حیث تامین منابع مالی ۲۴ درصد و از حیث فیزیکی ۱۵ درصد پیشرفت داشته است.

لازم به ذکر است، پیگیری مجموعه پروژه‌های مدیریت پسماند، تلاش برای مانع‌زدایی در انجام طرح‌ها، تسریع در عملیات اجرایی و رایزنی جهت جذب اعتبارات مصوب ملی جزو اولویت‌هایی است که با حساسیت زیادی توسط شهرداری رشت دنبال می‌شود.

Share