رئیس سازمان خصوصی سازی؛

۱۰۰ درصد دارایی‌های گیلان باید به تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند

قربانزاده با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در مولدسازی گفت: اگر بناست که منابع موجود برای طرح مولدسازی به طور شایسته در استان اجرایی شود بر اساس کدگذاری باید عمل شده و ۱۰۰ درصد دارایی‌های گیلان باید به تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی عصر امروز (شنبه) در جلسه بررسی اجرای طرح مولدسازی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به ملت ایران عزت و هویت داده و ما را از بند طاغوت و رژیم پهلوی نجات دادند، اظهار کرد: در دوران رژیم پهلوی استکبار تمامی منابع کشور را در اختیار داشت به طوری که تمامی هزینه‌های جاری خود را از این طریق تامین می‌کردند ولی امام خمینی (ره) با قیام خود دست دشمن را از منابع کشور قطع کرد.

وی با اشاره به مردمی‌بودن امام راحل (ره) در طول تاریخ انقلاب اسلامی گفت: امام راحل (ره) مردمی بوده و در همه امور مردم‌را در نظر می‌گرفتند و این یعنی مردم سالاری دینی.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اجرای صحیح و دقیق طرح مولدسازی در این استان بیان کرد: در اوایل اجرای طرح مولدسازی در این استان به خوبی عمل نشد ولی روز به روز روند بهتر شد و اکنون در خصوص مسائل مولدسازی دستگاه‌های اجرایی در یک وحدت هستند.

عباسی یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در کشور و رفع موانع تولید را استفاده بهنیه از اموال بلاء استفاده دولتی دانست و بیان کرد: اموال بلاء استفاده دولتی را باید به جهت تولید و اشتغال آورده و از طریق واگذاری از آن استفاده بهنیه کرد زیرا این اموال یک ظرفیت بالقوه هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح مولدسازی جزو تکالیف قانونی است، افزود: دستگاه‌های اجرایی نباید اجرای طرح مولدسازی را به روزهای پایانی موکول کنند زیرا در این صورت دیگر فرصتی بهره‌مندی از آن باقی نخواهد ماند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره وجود برخی تنگاه‌های اعتباری در تکمیل پروژه‌های نیمه تمامی در این استان به ویژه پروژه‌های بیمارستانی بیان کرد: در تکمیل برخی پروژه‌های بیمارستانی و تجهیز بیمارستان‌ها با کمبود اعتبار مواجه هستیم ولی دانشگاه علوم پزشکی برخی اموال دارد که با فروش آن می‌توان این پروژه‌ها را تکمیل کند.

عباسی ادامه داد: الزام دستگاه‌های اجرایی به فروش اموال مازاد، خود یک امر ضروری بوده و دست دستگاه‌ها در این خصوص از گذاشته شده است

* طرح مولدسازی در کشور برای تکمیل پروژه‌های ناتمام است

رئیس سازمان خصوصی‌سازی نیز در این جلسه با بیان اینکه در خصوص موضوع مولدسازی برداشت‌های نادرستی صورت گرفته است، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح مولدسازی در کشور تکمیل تمامی پروژه‌های نیمه تمام در سطح کشور است.

حسین قربانزاده با اشاره به نقش اجرای درست طرح مولدسازی در رشد توسعه عمرانی کشور گفت: استفاده از فروش املاک مازاد برای اتمام طرح‌های نیمه تمام عمرانی مسیری است که به بودجه کشور یاری می‌رساند و با این حال، طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی هم تأمین مالی خود را از طریق بودجه آن، به دست می‌آورد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به تعیین سازوکار مناسب در راستای تحقق طرح مولدسازی بیان کرد: بر اساس آخرین آمار یک‌هزار و ۵۰۶ داده مازاد برای طرح مولدسازی در کشور تعیین شده است، لذا مواردی که قرار است تهاتر یا معاوضه شود همین ابتدای کار مشخص شده است.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: دارایی‌های دولت بعد از مولدسازی یک مسیری را برای ارزش افزایی طی می‌کند که نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور و تکمیل پروژه‌های عمرانی دارد.

قربانزاده با بیان اینکه هیچ مصوبه‌ای به مانند مصوبه مولدسازی اموال مازاد دولت زیرذره بین نهادهای تقنینی و نظارتی نرفته است، تصریح کرد: مولدسازی اموال مازاد دولت قرار است به اثربخشی و کارآمدی توجه کند و مهمترین نقطه تمرکز آن هم رونق پروژه‌های عمرانی نیمه تمام است

وی با اشاره به ظرفیت بالقوه گیلان در مولدسازی گفت: اگر بناست که منابع موجود برای طرح مولدسازی به طور شایسته در استان اجرایی شود بر اساس کدگذاری باید عمل شده و ۱۰۰ درصد دارایی‌های گیلان باید به تکمیل پروژه‌های عمرانی اختصاص پیدا کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی، اجرای طرح مولدسازی را یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: مولدسازی یکی تاکیدات مقام معظم رهبری است که در دولت گذشته بلاتکلیف رها شده بود ولی این دولت اهتمام ویژه‌ای به این مسئله دارد.

قربانزاده با اشاره معضل بزرگ گیلان در حوزه پسماند، راه‌آهن و فاضلاب شهری، گفت: معضل بزرگ استان گیلان مسئله پسماند، راه آهن و فاضلاب شهری است از این رو باید یک نظارت دقیقی بر روی مولدسازی مشخص شود تا از این طریق بتوانیم این معضلات را برطرف کنیم.

* اقدامات جمهوری اسلامی در ۴۴ سال گذشته تبیین شود

تولیت حوزه علمیه شهر ری، نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی اقدامات امام راحل (ره) برای پروردگار بوده است، اظهار کرد: امام راحل (ره) هدفش، کلام و اخلاصش برای خدا بوده و اگر غیر این بود جمهوری اسلامی با چنین اقتدار و استحکامی مواجه نبود.

آیت‌الله سید رضا حسینی مازندرانی با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی در طی ۴۴ سال گذشته، بیان کرد: جمهوری اسلامی در طول ۴۴ سال گذشته خدمات زیادی را در کشور انجام داده است به طوری که اکنون تمامی روستاهای کشور دارای جاده، آب، برق، گاز و تلفن هستند که باید برای مردم تبیین شود.

وی با تاکید بر تقویت روحیه استکبار ستیزی در قلب مردم ایران بیان کرد: مردم ایران در دوران طاغوت با سختی زندگی می‌کردند ولی پیروزی انقلاب اسلامی عزت را به کشور اعطاء کرده و وضع مردم بهتر شد ولی باید این اقدامات بیشتر انجام شود.

تولیت حوزه علمیه شهر ری، نقش نیروی ایمان به خدا در رفاه و آرامش جامعه را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: اگر انسان به خدا و قرآن ایمان داشته باشد رفتار خود را در گرو رفاه دوست و همسایه می‌داند، لذا باید به نیازمندان کمک کند در غیر این صورت در روز قیامت باید پاسخگو باشد.

حسینی مازندرانی با اشاره به ولایتمداری مردم گیلان در طول تاریخ انقلاب اسلامی افزود: گیلان جزو ولایتمدارین استان‌های کشور بوده و وجود هشت هزار شهید خود گواه بر همین مسئله است.

Share