همراه با مخاطبان دیارمیرزا؛

گلایه مردم از وضعیت بیمارستان الزهرا رشت | زایشگاه تخصصی را ساماندهی کنید

در پی اظهارات رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای تبلیغات محیطی بیشتر به منظور افزایش فرزندآوری، تعدادی از مخاطبان خواستار رسیدگی به وضعیت بیمارستان الزهرا و همچنین بهبود ارائه خدمات شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  پیش از این در گزارش به نقد عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و لزوم بازنگری در تسهیلات حمایتی پرداختیم(اینجا).

درهمین زمینه مخاطبان دیارمیرزا نیز خواستار اتخاذ رویکردهای واقع بینانه برای حمایت از خانواده و افزایش نرخ جمعیت شدند.

یکی از مخاطبان درخواست بازدید سرزده از بیمارستان الزهرا رشت را داشته و نوشته است: “رییس دانشگاه علوم پزشکی اگر یکبار سرزده صبح تشریف ببرند بیمارستان الزهرا می‎فهمند که زوجی که خودشان خواسته فرزند دار بشوند به غلط کردن افتاده اند چه برسد کسی که بخواهد مشتاق شود! ایشان و امثال ایشان یک زایشگاه تخصصی و بیمارستان مادران را نتوانستند ساماندهی و درست اداره کنند”

مخاطب دیگری نیز خواستار تغییر نگاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای حمایت از خانواده هایی که به تازگی دارای فرزند شده اند، شده و با تاکید بر لزوم پیروی عملی از منویات مقام معظم رهبری در حوزه جوانی جمعیت نوشته است: “برای پدر و مادری که بسیار معیشت سختی دارند و به تازگی بچه دار شده اند، تنها کار مسئولان پس از بازدید اهدای یک بسته پوشک بچه بوده است”.

مخاطب دیگری هم از نوع ارائه خدمات در بخش دولتی گلایه مند است و می گوید: “وقتی جواب یک ام آر ای ساده یک ماه طول می کشد که جواب داده شود چه انتظاری برای موارد دیگر دارید”

با توجه به اینکه سیاستهای کشور در حوزه جوانی جمعیت مشخص است و دولت سیزدهم نیز بر لزوم ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تاکید داشته، به نظر می رسد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کنار برگزاری جلساتی که عموما بدون خروجی مناسبی است باید نظارت میدانی بیشتری بر نحوه ارائه خدمات داشته باشد چراکه مردم فاصله میان حرف تا عمل را در واقعیت می بینند و اظهارات مسئولان اگر در مقام عمل مشاهده نشود منجر به بی اعتمادی خواهد شد.

Share