پیام تبریک مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان به مناسبت سوم خرداد

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلانی در پیامی به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، این روز را به همه هموطنان، خصوصا رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس تبریک گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهدی محبوبی در این پیام با اشاره به حماسه آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی، از آن به عنوان منشا مقاومت‌پذیری و مبارزه جویی با سلطه گران توسط ملت ایران اسلامی یاد کرد.
وی سوم خرداد را یک روز بزرگ و روز مقاومت ایثار در تاریخ میهمن‌مان ایران اسلامی یاد کرد.
به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان؛ سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، در سال ۱۳۶۱ است؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.
در سراسر سال‌های پر افتخار دفاع مقدس، روزهای بزرگی به ثبت رسیده است که عظمت و اهمیت آن همواره در اذهان باقی خواهد ماند و سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر در خلال جنگ تحمیلی هشت‌ساله رژیم بعثی «صدام» دیکتاتور معدوم عراق ضد ایران نیز از همین افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است.
آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.
عملیات بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات «بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب» از سوی فرماندهی آغاز شد.
ما زمانی به سخت بودن این عملیات پی بردیم که حضرت امام خمینی (ره) ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر فرمودند.
در نخستین بخش این بیانیه آمده است، «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و در ادامه بیانیه خود فرمودند: «سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود، پس در هر شرایطی این حماسه بزرگ و ارزشمند در یادهای ما ماندگارخواهد شد.»
حماسه آزادسازی خرمشهر در همه ابعاد آن، اعم از نظامی، حماسه‌ای و فرهنگی، نقطه عطف مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است و روحیه سلطه ستیز ملت ایران، امروز قوی‌تر و مستحکم‌تر از پیش همچنان در مسیر رشد و بالندگی قرار دارد.
سوم خرداد نه فقط یادآور آزادی خرمشهر که یادآور فداکاری‌ها و ایستادگی‌های تحسین برانگیز مدافعان ایران اسلامی در برابر نیروهای متجاوز است. ایران و ایرانیان امروز یک بار دیگر خاطره آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌دارند.

Share