سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان اعلام کرد:

پرداخت ماهانه ۵۰ میلیارد مقرری بیمه بیکاری | اسامی شهرستان‌های صدرنشین

مقرری بیمه بیکاری یکی از تعهدات سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان اجباری (مشمولین قانون کار) است که از محل ۳ درصد حق بیمه مربوطه به مشمولین و واجدین شرایط تعلق می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کیوان مرتضوی با بیان اینکه در ماههای مختلف سال ۱۴۰۱ بین ۶۷۰۰ تا ۷۱۰۰ نفر از مقرری بیمه بیکاری در سطح استان استفاده نموده و تعهدات این بخش حدود ۴۰ میلیارد تومان در هر ماه بوده، افزود: این تعهد در سالجاری به ۶۷۰۰ نفر با رقمی معادل ۵۰ میلیارد تومان یعنی با لحاظ دستمزد سال جدید پرداخت گردیده است.

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه قانون بیمه بیکاری در سال ۱۳۶۶ تصویب و پس از سپری نمودن دوره‌های آزمایشی از سال ۱۳۶۹ به طور جامع اجرایی گردید خاطر نشان ساخت: مقرری بیمه بیکاری در واقع یکی از تعهدات کوتاه مدت سازمان در قبال بیمه شدگان اجباری (مشمولین قانون کار) است.

وی همچنین اظهار داشت: کارفرمایان در واحدهای مشمول قانون کار مکلفند در هنگام تنظیم و ارسال لیست حق بیمه، در کنار سهم ۲۰ درصدی خود به همراه ۷ درصد سهم بیمه شدگان، ۳ درصد حق بیمه بیمه بیکاری را نیز بابت نیروهای شاغل خود پرداخت نمایند.

کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه شش شعبه شهرستان رشت حدود ۴۰ درصد از مقرری بگیران بیمه بیکاری یعنی حدود ۲۸۰۰ نفر را ارائه تعهد مینمایند اذعان داشت شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر و بندرانزلی پس از رشت بیشترین میزان آمار مقرری بگبران بیمه بیکاری را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

شایان ذکر است بر اساس قانون، مقرری بیمه بیکاری به افرادی تعلق میگیرد که علیرغم میل به ادامه کار، به صورت غیرارادی شغل خود را از دست می‌دهند.

Share