در بخش فنی با موتور EFP که نسخه بهبودیافته TC7 است، مجهز شده است

قیمت دنا پلاس جوانان توسط ایران خودرو اعلام شد+ جدول مشخصات فنی

این خودرو در بحث ایمنی از ۴ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی برخوردار است. سیستم صوتی دنا پلاس جوانان همراه با صفحه نمایش لمسی و ۶ بلندگو عرضه می‌شود. در بخش ترمز و پایداری امکاناتی مانند در مواقع لزوم ABS و ESP به کمک راننده خواهند آمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خودرو بانک، قیمت دنا پلاس نسخه جوانان در فهرست جدید ایران خودرو معین گردید، بنابراین و در صورت بهبود وضعیت تولید و عرضه در شرکت ایران خودرو، به احتمال فراوان با اعلام قیمت و قرارگیری در لیست محصولات این شرکت، به زودی شاهد حضور این مدل از دنا در بازار خواهیم بود.

اکنون پس از اعلام تغییرات قیمتی توسط شورای رقابت و همچنین تعیین ارزش پایه این خودرو، قیمت دنا پلاس نسخه جوانان ۵,۰۳۲,۲۰۹,۹۰۸ ریال (۵۰۳ میلیون تومان) اعلام شده که حدود ۴۰ میلیون بیشتر از قیمت کارخانه‌ای دنا پلاس اتوماتیک است.

مشخصات فنی دنا پلاس جوانان

این خودرو در بخش فنی با موتور EFP که نسخه بهبودیافته TC7 است، مجهز شده است. در مدل EFP، علاوه بر زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی (VVT-i) که قبلاً نیز داشت، به زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های خروجی (VVT-e) نیز مجهز شده که این تغییر باعث افزایش ۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۵ نیوتن متر گشتاور موتور EFP نسبت به TC7 شده است. باید اشاره کرد که علاوه بر افزودن سستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های خروجی که تاثیر بزرگی در بهبود موتور داشته، بخش‌های دیگری مانند سرسیلندر، میل‌لنگ، سوپاپ‌ها، یاتاقان‌ها سیستم خنک‌کاری، میل‌سوپاپ‌ها و غیره نیز تغییر و بهب یافته‌اند.

به این ترتیب، قدرت خروجی موتور EFP به ۱۶۱ اسب بخار رسیده و گشتاور بیشینه خروجی آن نیز به ۲۴ نیوتن متر افزایش یافته که حداکثر گشتاور این موتور دور ۱۶۰۰ به راننده ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است که گیربکس هر دو خودرو یکسان بوده و برای دنا پلاس نسخه جوانان نیز از همان گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته استفاده خواهد شد، اما با برنامه‌ریزی جدیدتر تا با قدرت و گشتاور خروجی جدید سازگار باشد.

ویژگی مشخصات
نام خودرو دنا جوانان
سال طراحی ۱۴۰۱
موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور ۱۶۴۵ سی سی
تنفس موتور توربوشارژ
انتقال نیرو دیفرانسیل جلو
حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار در ۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر در ۰ دور در دقیقه
جعبه دنده ۶ سرعته خودکار

امکانات و تجهیزات دنا پلاس جوانان

این خودرو در بحث ایمنی از ۴ کیسه هوا برای سرنشینان جلو و جانبی برخوردار است. سیستم صوتی دنا پلاس جوانان همراه با صفحه نمایش لمسی و ۶ بلندگو عرضه می‌شود. در بخش ترمز و پایداری امکاناتی مانند در مواقع لزوم ABS و ESP به کمک راننده خواهند آمد.

سنسور نور، سنسور باران، سنسور باد تایرها، استارت دکمه‌ای و ورود بدون، سانروف، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سیستم کمکی سربالایی، صندلی‌های برقی در جلو از دیگر امکانات این خودرو هستند.

Share