قتل عام خانوادگی تکان‌دهنده

قتل زن و ۲ کودکش در بدبینی شوهر | مادر دختر کوچکش را در اجاق گاز پنهان کرد تا زنده بماند

مردی همسر و ۲ کودکش را به قتل رساند و این در حالی بود که دخترکوچولوی دیگر این خانواده توسط مادرش در اجاق گاز پنهان مانده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، اعتیاد بازهم جنایتی دیگر را رقم زد، جنایتی تکان‌دهنده در کانون خانواده، مرد جوان که تحت تأثیر موادمخدر همسرو ۲ فرزندش را با چاقو به قتل رسانده است دیروز درحالی دستگیر شد که مدعی بود او قاتل نیست اما وقتی با مستندات پلیس روبه‌رو شد به قتل عام خانوادگی خونین‌اش اعتراف کرد.
این مرد که در جنایتی تکان‌دهنده همسر ودو پسر خردسالش را با چاقو به قتل رسانده بود صبح دیروز با تلاش کارآگاهان تیزهوش شهریار دستگیر شد.

رسیدگی به این پرونده ازظهر ۲۸خرداد امسال واز زمانی کلید خورد که همسایه‌ها به کلانتری محل اطلاع دادند یک زن و دو فرزندش به طرز مرموزی کشته شده‌اند.
وقتی گشت پلیس به محل جنایت که در یکی ازخانه‌های واقع در صبا شهر شهریار بود رسیدند با ۳ قربانی غرق در خون به نام‌های فاطمه ۲۶ساله اسماعیل ۳ ونیم ساله وادریس ۲ و نیم ساله روبه‌رو شدند.
به دستور بازپرس کشیک قتل که خودش را خیلی زود به صحنه جنایت رسانده بود اجساد به پزشکی قانونی منتقل شدند.
راز گشایی این پرونده در حالی در دستور کارآگاهان جنایی قرار گرفت که با معمای پیچیده‌ای روبه‌رو شده بودند.

شوهر قاتل است

تحقیقات اولیه از همسایه‌ها نشان می‌داد شب قبل از جنایت زن وشوهر همسایه درگیری ومشاجره لفظی داشتند که صدای این بگو مگوها به خانه همسایه‌ها رفته بود.
ظهر روز بعد زن همسایه که نگران فاطمه بود به سراغش می‌رود اما کسی در را باز نمی‌کند او با کمک همسایه‌های دیگر قفل در را شکسته و وارد خانه می‌شوند که متأسفانه با صحنه دلخراش حمام خون روبه‌رو می‌شوند.

سرنوشت عجیب نوزاد زنده مانده!

درحالی که همسایه‌ها وحشت زده شده و در حال تماس با پلیس بودند صدای نوزاد از آشپزخانه شنیده شد. وقتی زن همسایه به آنجا می‌رود و در اجاق گاز را باز می‌کند با دختر کوچولوی خانواده به نام حورا روبه‌رو می‌شود. این دخترک ‌که به نظر می‌رسد مادر در آخرین لحظات او را در اجاق گاز پنهان کرده باشد تنها بازمانده این جنایت دهشتناک محسوب می‌شود.
کارآگاهان در تحقیقات بعدی و فرضیه‌های جنایی توانستند عامل جنایت را که همسر مقتول است ردیابی کنند.این درحالی بود که هیچ ردی از متهم وجود نداشت. او کارگر یک ساختمان بود و هیچ فامیلی هم در ایران نداشت.
سرانجام بعد از۲۴ساعت از وقوع جنایت مخفیگاه متهم در شهریار با تلاش مأموران آگاهی شناسایی و وی دستگیر شد.

اعترافات مرد سنگدل

سرهنگ فضل‌الله سواری‌پور رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار حوادث «ایران»، گفت: متهم ۲۸سال سن دارد. او که در اظهارات اولیه منکر جنایت‌هایش بود اما سرانجام در بازجویی‌های فنی لب به سخن گشود. ابتدا مدعی بود صبح به محل کارش رفته و اصلاً از این ماجرا اطلاعی ندارد اما بعد مدعی شد که مدتی بود به خاطر مصرف مواد رفتارهایش دست خودش نبوده و این روزها به همسرش که زن زیبا و خوش لباسی بوده سوءظن داشته است صبح ساعت ۶ونیم ابتدا دو پسرش را در خواب با چاقو کشته و بعد به سراغ همسرش رفته است و او را در حالی که مقاومت می‌کرد در بستر خواب به قتل رسانده است.
رئیس پلیس آگاهی غرب استان تهران درباره سرنوشت نوزاد ۶ماهه که دراین جنایت جان سالم به دربرده است، گفت: این دخترک به خانواده مادرش سپرده شده است.
وی درباره زوایای پنهان این پرونده نیز گفت: متهم به خاطر مصرف مخدر دست به این جنایت زده‌است البته تحقیقات بیشتر درباره این پرونده ادامه دارد و بعد از تست روانشناختی از متهم و ارائه گزارش پزشکی قانونی می‌توان درباره علت این جنایت اظهار نظر کرد.

نگاهی موشکافانه به قتل‌های خانوادگی

شاید فردا دیر شود

محمد هادی جعفرپور حقوقدان / با نگاهی گذرا به اخبار حوادث «ایران» این نتیجه حادث می‌شود که وقوع جنایت خاصه وقوع قتل‌های درون خانوادگی اعم از ناموس کشی، فرزند کشی و…رو به فزونی است که تحلیل چرایی افزایش جنایات در هر جامعه‌ای تکلیفی است بر ارگان‌ها و سازمان‌های حاکمیتی و نهادهای مدنی مرتبط با دولت به معنای عام آن.
مسأله و معضل فرزندکشی و برخورد قانون با چنین واقعه‌ای همواره محل نقد منتقدان به وضعیت حقوقی موجود و سبب چالش‌های فراوانی از سوی اصحاب رسانه بوده، با هر حادثه‌ای که پدری فرزند خویش را به قتلگاه می‌فرستاد فارغ از دلیل و علت وقوع چنین رفتار مجرمانه‌ای این پرسش مطرح می‌شود که فلسفه وجودی انشای قانون عدم قصاص پدر در قتل فرزند چیست؟نظر به منابع فقهی-شرعی که شالوده و اساس تدوین قوانین کیفری خاصه در بحث جنایات(جرایم علیه تمامیت جسمانی= ضرب و جرح و قتل)است، مجادله و مباحثه فراوانی در توجیه شرعی چنین قاعده‌ای و شناسایی فلسفه وجودی تشریع قاعده عدم قصاص پدر بر فرض قتل فرزند در محافل حقوقی و حوزوی مطرح بوده و هست. نقد و ایرادات وارده بر چنین قانونی که از آن به‌عنوان فرزند کشی یاد می‌کنند به حدی گسترده و چالش زا بود که بعضاً از لزوم صدور حکم حکومتی توسط ولی فقیه در مواجهه با حوادثی که نظم عمومی جامعه را هدف گرفته یاد می‌کردند.
سیاست جنایی حاکم بر وضع مقررات کیفری در هر جامعه‌ای خاصه جوامعی که مقررات آن از مذهب وام گرفته بر این نظریه استوار است که تغییر بنیادین یک قاعده مستلزم گذشت زمان و تغییر تدریجی مقررات در کنار پیش‌بینی راهکارهای پیشگیرانه است که از جمله این راهکارها می‌توان به تشدید کیفر و مجازات مقرره برای مقابله با پدیده مورد نظر اشاره کرد.اینکه تغییرات ایجاد شده در راستای تشدید مجازات پدران قاتل تا چه میزان منطبق بر اهداف مجازات‌هاست موضوعی است که باید پس از اجرایی شدن این ماده قانونی اصلاح شده رصد و ارزیابی شود. اما آنچه می‌توان از این اقدام مؤثر دولت دریافت توجه به مطالبه‌گری جامعه در مواجهه با چنین حوادثی از سوی اقشار مختلف مردم است که نویدبخش نقش رسانه‌ها و اهالی قلم در اصلاح مقررات و به روز شدن قوانین است.
برای یک مرتبه هم که شده لازم است آمار وقوع جنایات خانوادگی در چند سال اخیر از جمله قتل رومینا توسط پدرش و قتل بابک خرمدین و حوادثی از این دست که فرزندی توسط پدرش به قتل رسیده، از مراجع ذیربط مطالبه شده بلکه صدای زنگ خطری که مدت‌هاست به صدا درآمده شنیده شود که جامعه ایرانی بشدت نیازمند اصلاح ساختار تربیتی-آموزشی است. شاید متولیان فرهنگی جامعه تکانی به خود داده دست به کار شده برای نجات جامعه از این سویه منحط نسخه‌ای بپیچند! شاید فردا دیر شود.

Share