با برگزاری انتخابات هیات رئیسه؛

قالیباف رئیس مجلس شد | زیرپا گذاشتن تعهد فراکسیونی توسط برخی

نمایندگان مجلس یازدهم با ۲۱۰ رأی «محمدباقر قالیباف» را به‌ سِمت رئیس‌ مجلس در چهارمین سال دوره یازدهم مجلس انتخاب کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی که با دستور کار انتخابات هیئت رئیسه مجلس در اجلاسیه چهارم و پایانی برگزار شد، محمدباقر قالیباف برای چهارمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس یازدهم انتخاب شد.

محمدباقر قالیباف با ۲۱۰ رأی به عنوان رئیس مجلس انتخاب شد و الیاس نادران ۴۷ رأی و فریدون عباسی دوانی ۷ رأی کسب کردند.

برای ریاست مجلس محمدباقر قالیباف، فریدون عباسی و الیاس نادران کاندیدا شدند. این درحالی است که پیش از این قرار بود از فراکسیون انقلاب تنها قالیباف برای ریاست کاندیدا شود.

درحالیکه روز گذشته در فراکسیون انقلاب مجلس، مجتبی ذوالنوری و عبدالرضا مصری به عنوان کاندیداهای نواب رئیس انتخاب شدند اما علی نیکزاد این تعهد را زیر پای گذاشت و برای نایب رئیسی کاندیدا شد.

در حالیکه بر اساس تصمیم اتخاذ شده در فراکسیون انقلاب اسلامی قرار بود احمد نادری، محمد رشیدی، سید محسن دهنوی، مجتبی یوسفی، روح الله متفکر آزاد، علی کریمی فیروزجانی برای کرسی دبیران هیات رئیسه کاندیدا شوند اما احمد امیرآبادی فراهانی، حسین علی حاجی دلیگانی و مرتضی محمودوند نیز برای کرسی هیات رئیسه کاندیدا شدند.

Share