یک ستاره دیگر در لیگ عربستان؛

رسمی: کریم بنزما به الاتحاد پیوست+ عکس

پس از کریستیانو رونالدو، حالا می‌توان نام کریم بنزما را نیز در لیست بزرگ‌ترین خریدهای تاریخ فوتبال آسیا اضافه کرد، چرا که پیوستن مهاجم فرانسوی به الاتحاد رسمی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از “ورزش سه”، یکی از بزرگترین انتقالات تاریخ فوتبال آسیا انجام شد. کریم بنزما پس از پایان دادن به ۱۴ فصل حضور در رئال مادرید و کسب عناوین مختلف، سرانجام راهی عربستان شد تا در سومین تیم باشگاهی دوران حرفه‌ای خود، لباس الاتحاد را بر تن کند.

پس از حضور رونالدو در النصر و شکسته شدن تابوی حضور ستارگان دنیای فوتبال در آسیا و بخصوص عربستان، حالا هم‌تیمی سابق کریستیانو نیز قرار است چالش جدیدی را در خاورمیانه آغاز کند و از فصل بعدی، با لباس الاتحاد در مسابقات به میدان برود.

باشگاه عربستانی که از مدت‌ها پیش به دنبال جذب بنزما بود، پس از ارائه پیشنهادی سنگین و سرسام‌آور، موفق شد که نظر مساعد این ملی‌پوش فرانسوی را برای ترک مادرید و آغاز یک چالش جدید به دست بیاورد.


پس از پایان قرارداد کریم بنزما با لوس بلانکوس، او قادر بود که با توجه به بندی در قراردادش، یک فصل دیگر نیز با مادرید ادامه دهد و حتی چند روز پیش و در برنامه‌ای، اخبار مبنی بر ترک سانتیاگو برنابئو را شایعات اینترنت نامید و هواداران را به ادامه حضور در رئال امیدوار کرد، اما سرانجام او چند شب پیش و به صورت رسمی، خبر از جدایی داد.

قرارداد کریم بنزما با الاتحاد تا سال ۲۰۲۶ امضا شده و گفته می‌شود که این بازیکن برای هر فصل حضور در تیم عربستانی، مبلغ ۲۰۰ میلیون یورو را دریافت می‌کند. رقم دیوانه کننده‌ای که سبب شد ملی‌پوش فرانسوی قید ادامه حضور در مادرید را بزند.

برنده توپ طلا در سال ۲۰۲۳، با لوس بلانکوس در ۶۴۷ بازی در تمامی رقابت‌ها ۳۵۳ گل به ثمر رساند و ۱۶۵ پاس گل داد و در مجموع ۲۳ عنوان قهرمانی را در طول مدت حضورش در اسپانیا به دست آورد.

دولت عربستان که در تلاش است تا میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۳۰ را به صورت مشترک دریافت کند، تصمیم گرفته است تا با جذب بزرگترین ستاره‌های دنیای فوتبال، توجهات را به سمت خود جلب کند و از این بازیکنان به عنوان سفیر خود جهت جلب نظر فیفا استفاده کند.

گفته می‌شود که بنزما آخرین خرید سعودی‌ها در راه رسیدن به اهداف و برنامه بلندمدتشان نخواهد بود و ستاره‌های دیگری چون لیونل مسی، انگولو کانته، داوید دخیا، لوکا مودریچ، آنخل دی ماریا، ایلکای گوندوگان، سرخیو بوسکتس، پی‌یر امریک اوبامیانگ، روبرتو فیرمینو و… در حال مذاکره با تیم‌های عربستانی هستند تا در صورت توافق، راهی این کشور شوند.

Share