گیلان؛ میزبان سی‌وهشتمین سفر استانی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛

دستور میرهاشم موسوی برای تعیین تکلیف سریع درمانگاه تأمین‌اجتماعی منجیل

دیدار با مسئولان عالی‌رتبه استان گیلان، دیدار و گفت‌وگو با نمایندگان شرکای اجتماعی، شرکت در جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان و همچنین بازدید از شعب، مراکز درمانی و مراکز اقتصادی تأمین‌اجتماعی در این استان، از برنامه‌های سفر موسوی و هیئت همراه به استان گیلان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین سفر از دور دوم سفرهای استانی، به‌منظور بازدید میدانی از چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان استان گیلان، به‌همراه تعدادی از معاونان و مدیران این سازمان وارد شهرستان رودبار شد و از مراکز بیمه‌ای و درمانی تأمین‌اجتماعی در این شهرستان بازدید کرد. استان گیلان، مقصد سی‌وهشتمین سفر از سفرهای استانی میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی است.

دستور میرهاشم موسوی در زمینه تعیین تکلیف سریع درمانگاه تأمین‌اجتماعی منجیل

میرهاشم موسوی در حاشیه بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی شهرستان رودبار و شهر منجیل و در دیدار با رئیس و اعضای شورای شهر و نیز رئیس شعبه تأمین‌اجتماعی منجیل، گفت: حل مشکلات و دغدغه‌های مردم در بخش‌های مختلف حکمرانی، رویکرد اصلی دولت مردمی سیزدهم است که در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در همین چارچوب توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات متناسب با نیاز مناطق مختلف و تسهیل در ارائه خدمات مورد تأکید است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در دیدار با رئیس و اعضای شورای اسلامی منجیل، بیان کرد: تعیین تکلیف درمانگاه تأمین‌اجتماعی شهر منجیل باید اولویت اصلی تأمین‌اجتماعی و سایر مسئولان و مدیران این شهر باشد، چرا که یک ظرفیت مهم برای بهبود کیفیت سلامت شهروندان است و مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی نیز توسعه خدمات خصوصاً در حوزه درمان مستقیم است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت نکات فنی و مهندسی و ایمنی ساختمان نیمه‌تمام این درمانگاه و گلایه از تاخیر در تعیین تکلیف این درمانگاه در دوره‌های پیش، افزود: عیب‌یابی، رفع نقص و استحکام‌بخشی ساختمان درمانگاه تأمین‌اجتماعی منجیل باید با محوریت مدیریت شهری به سرعت انجام شود و اگر مشکلی در زمینه مسائل ایمنی این ساختمان وجود نداشته باشد، سازمان تأمین‌اجتماعی با سرعت و اهتمام ویژه این پروژه را دنبال خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، سید جواد طاهری رئیس شورای شهر منجیل نیز در این جلسه با اشاره به اینکه درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهر برای مدتی بلاتکلیف رها شده بود، از حضور میدانی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و مدیران ارشد سازمان برای تعیین تکلیف این مرکز درمانی قدردانی کرد و گفت: منطقه‌ای که این درمانگاه در آن مستقر است، حدود هشت هزار نفر جمعیت دارد که در صورت تعیین تکلیف این درمانگاه و تکمیل آن می‌توانند از خدمات درمانی سازمان تأمین‌اجتماعی بهره‌مند شوند.

براساس این گزارش مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی منجیل و گفت‌وگو با تعدادی از مراجعان و کارکنان این شعبه، در جریان چگونگی فرایندهای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان در این شعبه قرار گرفت.

گفتنی است همزمان با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در شهرستان رودبار و شهر منجیل، تعدادی از معاونان و مدیران ارشد این سازمان نیز از مراکز درمانی و بیمه‌ای شهرستان رستم‌آباد بازدید کردند.

توسعه خدمات درمانی و صیانت از بیمه‌شدگان، از رویکردهای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی است

میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه سفر به استان گیلان از دور دوم سفرهای استانی که با هدف نظارت میدانی چگونگی ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در این استان در حال انجام است، بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۴ خرداد ماه، پس از بازدید از شعبه و درمانگاه تأمین‌اجتماعی فومن و نیز بازدید از شعبه تأمین‌اجتماعی شفت، در دیدار با نمایندگان بازنشستگان این شهر، از عزم سازمان تأمین‌ا‌جتماعی برای توسعه خدمات درمانی با رویکرد عدالت در دسترسی به خدمات و تسهیل دسترسی بیمه‌شدگان مناطق کمتر برخوردار به خدمات درمانی کیفی خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی در این دیدار که با حضور خلیل بهروزی‌فر، نماینده مردم شفت فومن در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از در حال اجرا بودن بیش از ۲۰۰ پروژه توسعه‌ای در حوزه درمان تأمین‌اجتماعی در کشور خبر داد و تصریح کرد: رویکرد سازمان تامین‌اجتماعی توسعه خدمات درمانی خصوصاً در بخش درمان مستقیم است که در این مسیر، هدف اصلی خدمت‌رسانی به مناطق محروم و طبعاً محرومیت‌زدایی از کشور است. در سال جاری برای تکمیل این پرو‌ژه‌ها حدود ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

میرهاشم موسوی با اشاره به اینکه خدمت صادقانه به مردم مورد تأکید و سفارش ائمه معصومین علیهم‌السلام است، گفت: رفع مشکلات و نیازهای مردم باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد و در ا ین مسیر باید با روحیه جهادی و انقلابی حرکت کرد تا برخی کاستی‌های احتمالی هرچه زودتر برطرف شود.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به اینکه حدود ۴۶ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات این سازمان هستند، گفت: بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی به عنوان سربازان عرصه تولید کشور، سهم به‌سزایی در توسعه، اشتغال و شکوفایی اقتصادی کشور دارند و همه ما باید در مسیر ارائه بهترین خدمات به این قشر شریف و ساعی از یکدیگر سبقت بگیریم.
موسوی با اشاره به تعامل مجلس و دولت برای حل مشکلات مردم، اضافه کرد: همگرایی، همفکری و هم‌افزایی دولت مردمی سیزدهم و مجلس انقلابی در دوره جدید، گره بسیاری از مشکلات کشور را گشوده است. با توجه به نگاه مردمی ریاست محترم جمهوری و مجموعه دولت سیزدهم، طی دو سال اخیر اقدامات خوبی از سوی دولت محترم در حوزه تأمین‌اجتماعی و برای تقویت این سازمان که در خدمت افشار مولد امروز و دیروز کشور هستند، صورت گرفته است.
مدیرعامل تأمین‌اجتماعی از بی سابقه بودن میزان بازپرداخت مطالبات این سازمان از سوی دولت سیزدهم د ردو سال گذشته خبر داد و با اشاره به پرداخت ۱۰۶ هزار میلیارد تومان بدهی‌های انباشته بانکی این سازمان افزود: زمانی سازمان تأمین‌اجتماعی به عنوان اَبربدهکار بانکی در کشور شناخته می‌شد، اما پس از روی کارآمدن دولت مردمی سیزدهم و با همکاری مجلس انقلابی، در دوره جدید مدیریتی این بدهی‌های کلان با تلاش و رویکرد جهادی تسویه شد.
موسوی با بیان این‌که حل مشکلات با تصمیم‌سازی راهبردی امکان‌پذیر است، گفت: حل مشکلات و چالش‌های کشور را نباید فقط به تحریم‌ها گره زد. دولت سیزدهم در همین مدت اثبات کرده است که با مدیریت جهادی و راهبردی و با روحیه انقلابی می‌توان از پس مشکلات برآمد‌.
وی با اشاره به توان و ظرفیت ملی جمهوری‌اسلامی در بخش‌ها و عرصه‌های مختلف، افزود: نباید با بحران‌سازی و سیاه‌نمایی، ظرفیت‌های ملی نظام در عرصه‌های مختلف را نادیده گرفت. انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی دستاوردهایی بسیار ارزشمند داشته است که باید برای مردم تبیین شوند. به لطف خداوند و با عزم و اراده مردم و مسئولان، کشور و نظام در مسیر پیشرفت است. در سازمان تأمین‌اجتماعی نیز ما معتقدیم که با همت، عزم و تلاش و تصمیم‌های راهبردی، بحران و چالش بی‌معنا است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که پس از اجرای طرح دارویار بیش از ۳۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه‌ای این سازمان قرار گرفته است، گفت: تأمین‌اجتماعی خدمات ارزشمندی را در بخش‌های مختلف ارائه داده و با گسترش خدمات دنبال رضایتمندی عمومی است. سازمان تأمین‌اجتماعی یک سازمان خدمت‌محور است که به پشتوانه مشارکت مردم و حمایت دولت در حال فعالیت است و خدمات متنوعی به اقشار مولد جامعه ارائه می‌دهد.
موسوی از در حال اجرا بودن بیش از ۲۰۰ پروژه توسعه‌ای در حوزه درمان و سلامت در کشور از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی و اختصاص ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال جاری برای تکمیل این پروژه‌ها خبر داد و تصریح کرد: رویکرد اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان و سلامت، صیانت از بیمه‌شدگان و بازنشستگان از طریق توسعه خدمات درمانی خصوصاً در درمان مستقیم و کاهش سهم پرداخت از جیب بیمه‌شدگان است که در این مسیر هدف اصلی خدمت‌رسانی به مناطق محروم و طبعاً محرومیت‌زدایی از کشور است.
گفتنی است همزمان با حضور مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی و بازدید وی و تیم همراه از مراکز درمانی و بیمه‌ای شهرستان‌های فومن و شفت، محمد محمدی معاون امور بیمه‌ای و حسن ضابطی مدیرکل امور مجلس و دولت این سازمان نیز از شعبه تأمین‌اجتماعی لاهیجان بازدید کردند.

در استان گیلان در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۳۲۷ هزار نفر از جمعیت استان، تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند که شامل نزدیک به ۵۲ درصد از جمعیت استان است. در این استان بیش از یک میلیون نفر بیمه‌شده اصلی و تبعی و نیز بالغ بر ۳۱۰ هزار نفر بازنشسته و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و از ۲۸ شعبه بیمه‌ای، دو بیمارستان و ۱۳ مرکز درمانی، خدمات دریافت می‌کنند.

Share