معرفی خودرو؛

خودرو ساینا G سایپا معرفی شد+ جدول مشخصات فنی

خودرو ساینا جی امکانات و تجهیزات متنوعتری نسبت به مدل قبلی داشته و توانسته در آزمون های استاندارد کشور، به عنوان محصولی در رده قیمتی اقتصادی مجوز تولید پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، خودرو ساینا G، سدان اقتصادی گروه خودروسازی سایپا با ظاهر تازه و امکانات معرفی شد.

پس از تولید و عرضه سدان اقتصادی ساینا، این بار بر اساس نظرسنجی های عمومی از مشتریان و علاقه مندان به طراحی خودرو، این شرکت اقدام به تغییر ظاهر خودرو ساینا و تجهیز آن به امکانات و گزینه های روز کرده است تا محصولی جدید و یک مقدار متفاوت را تولید و عرضه نماید.

خودرو ساینا جی امکانات و تجهیزات متنوعتری نسبت به مدل قبلی داشته و توانسته در آزمون های استاندارد کشور، به عنوان محصولی در رده قیمتی اقتصادی مجوز تولید پیدا کند.

با تلاش شرکت سایپا برای عرضه محصولات متفاوت از گذشته و تاحدودی با کیفیت تر، خودرو ساینا G روانه بازار شد. ساینا جی در واقع نسخه تازه ای از ساینا است که در بخش های مختلفی از جمله موتور و تجهیزات تغییراتی را تجربه کرده است.

دومین تغییر در ساینا جی در بخش پیشرانه دیده می شود، چرا که این نسخه جدید به موتور یک و نیم لیتری چهار سیلندر به روز شده ام ۱۵ مجهز شده که به عنوان ام ۱۵ آی شناخته می شود. این نسخه با اینکه همچنان هشت سوپاپ دارد، با تغییرات فنی که مهمترین آنها تجهیز به سیستم زمان بندی متغیر سوپاپ ها یا وی وی تی آی است و البته نباید انتظار یک انقلاب باشیم.

به کمک این تغییرات، خروجی موتور به ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۳۷ نیوتن متر گشتاور رسیده که نسبت به ۸۷ اسب بخار و ۱۳۰ نیوتن متر نسخه پیشین، افزایشی اندک را نشان می دهد. البته این تغییر ۳ اسب بخاری در توان و ۷ نیوتن متری در گشتاور تولیدی بسیار ناچیز است و رسما نمی‌توان آن را به نقطه قوت این خودرو دانست. در مصرف سوخت نیز کاملا شبیه به پیشرانه قبلی عمل می‌کند و شاهد تغییر مثبتی نیستیم.

امکانات و تجهیزات ساینا G
 

ساینا G در بخش ایمنی و تجهیزات به امکاناتی مانند سیستم ترمز ABS+EBD، سیستم ترمز BAS،کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت (Immobilizer)، سیستم هشداردهنده امنیتی، نمایش دمای هوای بیرون، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، نشانگر تعویض دنده GSI، آینه جانبی تنظیم برقی و تاشو دستی، سنسور پارک دنده عقب، سیستم محاسبه سفر، صندلی راننده ۶ حالت دستی، صندلی سرنشین جلو ۴ حالت دستی، صندلی کودک (Iso Fix)، صندلی با روکش پارچه‌ای، صندلی با روکش چرمی، قابلیت تنظیم دستی ارتفاع چراغ‌های جلو، چراغ‌های جلو همراهی کننده، چراغ روشنایی روز (Day Light)، مه‌شکن عقب و جلو، چراغ جلو اتوماتیک Auto Light، بازکردن قفل درب صندوق عقب با ریموت، نمایشگر سیستم کنترل فشار باد تایر (TPMS)، دستگیره آسان بازشو، صندلی با روکش چرم، کنترل صدا از روی فرمان، مولتی مدیا با نمایشگر ۷ اینچ، دوربین عقب، سیستم ناوبری GPS، شیشه دودی درب پنجم و درب‌های عقب و غربیلک فرمان D-TYPE مجهز است.

Share