مدیرکل مدیریت بحران مازندران؛

خسارت سیلاب به تخریب‌ واحدهای مسکونی در مازندران رسید

مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: خسارت سیلاب در استان علاوه بر خسارت به سردهنه‌های کشاورزی و انسداد راه‌های روستایی به تخریب واحدهای مسکونی در شهرستان‌های سوادکوه و آمل رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درباره آخرین وضعیت خسارت بارش‌های سیل‌آسا در استان، اظهار کرد: خسارت سیلاب در استان علاوه بر خسارت به سردهنه‌های کشاورزی و انسداد راه‌های روستایی به تخریب واحدهای مسکونی در شهرستان‌های سوادکوه و آمل رسید.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی همچنان فعال است،گفت: شدت بارش‌های سیل‌آسا در حدی است که احتمال بروز خسارت وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اشاره به اینکه ماموران در حال بازگشایی مسیرهای روستایی هستند، اضافه کرد: تا به این لحظه راه‌های روستایی بخش لاریجان آمل بازگشایی شده است.

وی بیان کرد: عملیات بازگشایی در مسیرهای روستایی بلده نور و سوادکوه در حال انجام است‌.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به شدت بارش‌ها احتمال خسارت بر سردهنه‌های ‌کشاورزی استان وجود دارد.

وی گفت: ارزیابی‌های اولیه در ارتباط با میزان خسارت سیلاب در مازندران در حال انجام است که در صورت جمع‌بندی اطلاع‌رسانی می‌شود.

به گزارش فارس، طبق اخطاریه مدیریت بحران مازندران، احتمال بارش سیل‌آسای باران از سه شنبه شب در استان به‌ویژه مناطق کوهستانی استان وجود دارد که به  مسافران توصیه شده از اتراق و یا توقف در حریم رودخانه‌ها پرهیز کنند.

براین اساس سامانه بارشی که طی روزهای اخیر مناطق بالادست استان را تحت تاثیر خود قرار داده و تمرکز اصلی این سامانه ارتفاعات مناطق شرقی و مرکزی مازندران است و گذر این سامانه چهارشنبه شب نیز این مناطق را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و احتیاط در تردد جاده ای محور های کوهستانی از دیگر توصیه‌های هواشناسی است.

Share