با توجه به بارش‌های مناسب چند روز اخیر؛rn

خانی‌پور: آبگذاری کانال چپ سد سنگر با ۲ روز تأخیر انجام می‌شود

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرد: با توجه به بارش‌های مناسب چند روز اخیر و پایش روزانه آب کشاورزی شالیزارهای استان، آب کانال چپ سد سنگر که قرار بود از روز شنبه ۲۰ خرداد انجام شود، با ۲ روز تأخیر از روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد جواد خانی‌پور اظهار کرد: با توجه به بارش‌های مناسب چند روز اخیر و پرآبی کانال‌های آبیاری و در جهت جلوگیری از خسارت به شالیزارها و همچنین ذخیره‌سازی آب سد سفید رود برای مصارف ماههای آتی، آب کانال چپ سد سنگر برای اراضی شالیزارهای مناطق مرکزی شامل شهرهای رشت، خمام و بخش‌های سنگر، کوچصفهان، خشکبیجار، لشت نشاء با ۲ روز تأخیر از صبح روز دوشنبه ۲۲ خرداد ماه برای مدت ۸ روز انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: آب کانال راست سد سنگر مربوط به اراضی شالیزارهای شرق گیلان شامل شهرهای سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه و کیاشهر نیز از صبح روز شنبه ۲۰ خرداد برای مدت ۶ روز قطع و سپس روز جمعه ۲۶ خرداد برای مدت ۸ روز وصل خواهد شد.

گفتنی است، بر اساس پایش روزانه شرایط آب و هوایی و نیاز آب کشاورزی، هر گونه تغییرات در برنامه آبگذاری کانال‌های آبیاری از طریق صدا و سیما و رسانه‌های جمعی به اطلاع کشاورزان عزیز اعلام می‌گردد.

 

Share