پس از 14 فصل؛

جدایی رسمی کریم بنزما از رئال مادرید

کریم بنزما، ستاره فرانسوی رئال مادرید، تصمیم گرفت که به دوران حضورش در این باشگاه پایان دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با اعلام رسمی باشگاه رئال مادرید، کریم بنزما پس از ۱۴ سال در پایان فصل این باشگاه را ترک خواهد کرد. قرارداد این بازیکن امسال با رئال مادرید به پایان رسید.

بنزما از سال ۲۰۰۹ در رئال مادرید حضور داشت و چهار بار قهرمان اسپانیا و پنج بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد. در اکتبر سال گذشته، بنزما توپ طلا را به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان از آن خود کرد. او به دلیل مصدومیت و درگیری با سرمربی تیم ملی فرانسه نتوانست در جام جهانی قطر شرکت کند و به کار خود در تیم ملی کشورش پایان داد.

چند روز قبل بنزما در مراسم روزنامه مارکا جایزه اسطوره این نشریه را به دست آورد و در همان برنامه نسبت به جدایی از رئال مادرید در پایان فصل واکنش نشان داده و گفته بود قصد ماندن در مادرید را دارید اما در واقعیت اینطور نشد.

از الاتحاد عربستان به عنوان یکی از مقصدهای احتمالی این بازیکن نام برده می‌شود.

رئال با اتمام فصل یک خانه تکانی اساسی را آغاز کرده است. طی ساعات گذشته ادن هازارد، مارکو آسنسیو، ماریانو دیاز و کریم بنزما از جمع کهکشانی‌ها جدا شده‌اند.

باشگاه رئال مادرید با انتشار پستی در صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی و همچنین انتشار بیانیه‌ای به صورت رسمی خبر جدایی این بازیکن در پایان فصل جاری را تایید کرد.

در این بیانیه آمده است: «باشگاه رئال مادرید و کریم بنزما، کاپیتان ما، به توافق رسیدند که به دوران فوق العاده و فراموش نشدنی او به عنوان بازیکن این باشگاه خاتمه دهند. رئال مادرید مایل است مراتب سپاسگزاری و علاقه بسیارش را به بازیکنی که یکی از بزرگترین اسطوره‌های ماست ابراز کند.

کریم بنزما در سال ۲۰۰۹ به باشگاه ما آمد، زمانی که تنها ۲۱ سال داشت و به بازیکنی کلیدی در این دوران طلایی تاریخ ما تبدیل شد. او در طول ۱۴ فصلی که از آرم این باشگاه دفاع کرد و پیراهن رئال را به تن داشت توانست ۲۵ جام به دست آورد و رکوردی را در رئال به ثبت برساند: پنج لیگ قهرمانان، پنج جام جهانی باشگاه‌ها، چهار سوپرجام اروپا، چهار لالیگا، سه جام حذفی و چهار سوپرجام اسپانیا.

کریم بنزما برنده جایزه بهترین بازیکن و بازیکن سال یوفا در حال حاضر است و علاوه بر این، در ترکیب برتر سال حضور داشته و جایزه پی‌چی‌چی ۲۰۲۲ را هم در اختیار دارد. این جوایز پس از یکی از درخشان‌ترین فصول در تاریخ ما به دست آمدند، فصلی که کاپیتان ما در دیدارهایی به یاد ماندنی که منجر به قهرمانی رئال مادرید در لیگ قهرمانان در پاریس شد درخشان ظاهر شد و عنوان آقای گلی این مسابقات را با ۱۵ گل زده به دست آورد.

کریم بنزما پنجمین بازیکنی است که با ۶۴۷ بازی بیشترین تعداد بازی برای رئال را انجام داده و با ۳۵۳ گل دومین گلزن برتر تاریخ این باشگاه است. او همچنین دومین گلزن برتر رئال مادرید در لالیگا و لیگ قهرمانان است. این بازیکن چهارمین گلزن برتر لیگ قهرمانان در تاریخ این رقابت‌هاست و چهارمین گلزن برتر تاریخ لالیگا هم به حساب می‌آید.

دوران حضور کریم بنزما در رئال مادرید الگوی بسیار خوبی از رفتار و حرفه‌ای‌گری و به نمایش گذاشتن ارزش‌های این باشگاه است. او این حق را داشت که برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

هواداران رئال مادرید و تمامی فوتبال‌دوستان از دوران فوتبال جادویی و ناب او لذت بردند، دورانی که باعث شد او به یکی از بزرگان باشگاه ما و یکی از اسطوره‌های درخشان دنیای فوتبال تبدیل شود.

رئال مادرید خانه او هست و همیشه خواهد بود، این باشگاه بهترین آرزوها را برای او و تمامی اعضای خانواده‌اش در این مرحله جدید از زندگی دارد. مراسم ادای احترام و وداع با این بازیکن سه‌شنبه ششم ژوئن ساعت ۱۲ به وقت محلی در مجموعه رئال مادرید و با حضور فلورنتینو پرز برگزار خواهد شد.

Share