پیش از آغاز جلسه غیرعلنی؛

تشنج در مجلس هنگام ورود وزیر کشور | فریاد «دو دو» نمایندگان در حضور وحیدی

قرار بود جلسه مجلس از ساعت ۱۱ برای بررسی بخشنامه اخیر وزارت کشور برای اعمال محدودیت نمایندگان به صورت غیر علنی برگزار شود منتها به دلیل طولانی شدن رسیدگی به ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات، این نشست با دقایقی تاخیر برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، پیش از آغاز جلسه غیرعلنی، وحیدی وزیر کشور وارد مجلس شد که همزمان با ورود او نمایندگان به نشانه مخالفت با بخشنامه اخیر معاون سیاسی وزیر کشور درباره محدودیت همکاری استانداران و فرمانداران با نمایندگان «دو دو» کردند.

تعدادی از نمایندگان مجلس دور وزیر کشور جمع شده و با فریاد، اعتراض خود را بیان می‌کردند؛ روندی که باعث اخلال در جلسه علنی شد و چندین بار قالیباف از نمایندگان خواست که در رای گیری برای بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شرکت کنند.
در نهایت تعدادی از اعضای هیات رئیسه بین نمایندگان معترض رفته و از آن‌ها خواستند برای دقایقی تا غیرعلنی شدن جلسه صبر کنند.

در همین حین سیدغنی نظری نماینده خلخال با صدای بلند گفت که به نشانه اعتراض به حضور وزیر کشور جلسه مجلس را ترک می‌کند که تعدادی از نمایندگان همچون سیدکاظم موسوی مانع خروج او شدند.

روزهای گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس در تذکراتی به بخشنامه اخیر وزارت کشور معترض شده بودند.

Share