وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

ایجاد ۴ شهرک مسکونی ۲۲۲ هکتاری در مازندران | مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شهدای رامسر

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه نهضت ملی مسکن رامسر با درخواست واگذاری زمین های دولتی و نهادهای عمومی و دستگاه های اجرایی برای ساخت مسکن از تصویب ایجاد چهار شهرک مسکونی ۲۲۲ هکتاری به زودی در مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مهرداد بذرپاش در بازدید از طرح های مسکن شهرستان رامسر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان مازندران برای تامین زمین با مشکل مواجه بودیم اما تا الان با همت و پیگیری همکاران ۱۳۰ هکتار زمین تامین شده و چهار شهرک مسکونی در حدود ۲۲۲ هکتار هستند در آستانه تصویب مراحل در شورای عالی شهرسازی است که هفته آینده اعلام خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در این همین ارتباط نیز حدود ۱۰ هزار واحد مسکونی تخصیص پیدا کرده که بیش از ۲۲ هزار نفر متقاضی هم واجد شرایط تشخیص داده شد.
بذرپاش یادآور شد: با برنامه ریزی های انجام شده در چند ماه اخیر، ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن در کشور سرعت بیشتر گرفته و اگر بتوانیم کمبود زمین این بخش را جبران کنیم به طور قطع سرعت پروژه ها قابل قبول خواهد بود.

بذرپاش با ابراز خرسندی از صدور مجوز مرز هوایی توضیح داد: مصوبه هیئت وزیران در خصوص صدور مجوز مرز هوایی برای فرودگاه شهدای رامسر صادر شده است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: براساس این مصوبه فرودگاه شهدای رامسر قادر خواهد بود با توجه به فراهم بودن زیرساخت های مناسب و تسهیلاتی که به زودی دربخش های گمرگ و قرنطینه و دیگر موارد مربوط به پروازهای خارجی در بخش مسافری و حمل کالا فراهم می شود، سرویس فرودگاهی ارائه کند.

وی یاد آور شد: فرودگاه شهرستان رامسر پس از فرودگاه ساری مرکز استان مازندران دومین فرودگاهی است که مرز هوایی دریافت کرده است که با این مجوز امکان ورود و خروج اتباع ایرانی و خارجی را به کشور مهیا می کند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: با بهره برداری از باند بتنی فرودگاه رامسر امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است.

Share