دهقان در حاشیه هیئت دولت:

اقدامات حقوقی برای استرداد منافقین به ایران در جریان است

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: یک سری اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شده‌ اند صورت گرفته است، اما متولی اصلی وزارت اطلاعات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور در حاشیه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران، در خصوص استرداد منافقین، گفت: یک سری اقداماتی از طریق دستگاه‌های داخلی برای صدور حکم علیه افرادی که در کشور مرتکب جنایت شده‌اند، صورت گرفته است اما متولی این کار طبیعتاً وزارت اطلاعات است که این کار را پی‌گیری می‌کند.

وی افزود: ما باید آن‌هایی را که علیه افراد یا اموال کشور که در داخل کشور مرتکب جنایت شدند، حکم صادر کرده و احکام آن‌ها را به اجرا در آوریم.

دهقان تاکید کرد: باید تقاضای‌شناسی افراد را در خارج از کشور داشته باشیم و این کار از طریق دولت پی‌گیری شده است اما متولی اصلی آن قوه قضائیه است زیرا دادستان حکم علیه آن‌ها صادر کند.

وی با اشاره همکاری به وزارت خارجه گفت: برای شناسایی و اجرای آن احکام ما با وزارت خارجه اقدام خواهیم داشت.

معاون حقوقی رئیس جمهور اذعان داشت: در این ۴۰ سال باید این کار انجام می‌شد و متأسفانه غفلت صورت گرفته است. منافقین در کشور مرتکب جنابت شدند و ۱۷ هزار نفر آدم را کشتند لذا لازم است علیه آن‌ها حکم صادرش شده و افراد آن‌ها شناسایی و حکمشان اجرا شود.

Share