در نشست مولدسازی املاک نظام سلامت گیلان مطرح شد:

آشوبی: باید با مولدسازی املاک بهداشت و درمان گیلان را نجات داد

در نشست مشترک رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور با مسئولان نظام سلامت و همچنین اقتصادی استان پیرامون مولدسازی املاک دانشگاه علوم پزشکی گیلان تبادل‌نظر و گفت‌وگو شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست مولدسازی املاک دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور حسین قربان‌زاده، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی؛ محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ شراره کاووسی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان؛ نوروزی، مدیرکل اقتصاد و دارایی استان گیلان؛ تعدادی از معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تشریح وضعیت کلی نظام سلامت استان گیلان، اظهار کرد: این استان، علیرغم زادآوری پایین و جمعیت سالمندی زیاد، از زیرساخت‌های سلامت‌محور عقب‌مانده‌ای در رنج است.

وی با اشاره به پراکندگی مراکز آموزشی درمانی و همچنین معاونت‌های علوم پزشکی گیلان در سطح رشت، افزود: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تجمیع محل ارائه خدمت معاونت‌ها و همچنین مراکز آموزشی درمانی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان پرهیز از اسراف و تلاش برای بهینه کردن خدمات را از الزامات دانشگاه اسلامی دانست و گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها با هزینه‌های هرز و بیهوده‌ای که به علت پراکندگی در معاونت‌ها، مدیریت‌ها و همچنین مراکز آموزشی درمانی، شاهد آن هستیم، همخوانی ندارد.

آشوبی با اشاره به جمعیت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزارنفری گیلان و همچنین حضور حدود ۱۰ میلیون نفر مسافر در برخی از ایام اوقات سال، خاطرنشان کرد: گیلان با زیرساخت‌های نامناسب بهداشت و درمان در رنج است، درحالی‌که باید با مولدسازی، بهداشت و درمان گیلان را نجات داد.

حسین قربان‌زاده، معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی کشور نیز در این نشست، مولدسازی املاک را که با اذن رهبری و تأکید سران قوا در دستور کار گرفته است، فرصتی مغتنم برشمرد و اظهار کرد: مولدسازی املاک، دولت را از سکون و حبس خارج می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت بی‌نظیر املاک مولد در استان گیلان، افزود: گیلان در شهرستان‌های رشت، انزلی و لاهیجان ظرفیت‌های خوبی پیرامون املاک مولد دارد که کاملاً بلااستفاده هستند و یا از وجود آن‌ها کمترین بهره برده می‌شود.

رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی کشور گفت: مولدسازی املاک یک فرصت گذار و محدود است که اگر به‌درستی از آن استفاده نشود، آینده‌ای همچون خصوصی‌سازی در انتظار آن خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با تقدیر از پیشگامی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در استفاده حداکثری از ظرفیت مولدسازی املاک، گفت: دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو پیش‌قراولان مولدسازی در استان گیلان است، درحالی‌که بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها مخالف این فرصت ایجاد شده هستند.

قربان‌زاده با اشاره به حضور تیم تخصصی، منسجم و هماهنگ سازمان خصوصی‌سازی در استان‌ها، تصریح کرد: در سازمان خصوصی‌سازی، مدل ارزش افزایی در دارایی‌های دولت را با مطالعات از پیش تعیین‌شده در دستور کار داریم به‌گونه‌ای که طی دو هفته پس از حضور ما، الگوی مدنظر طراحی و اجرا می‌شود.

گفتنی است، مسئولان حاضر در این نشست، بازدید میدانی نیز از بیمارستان در دست احداث پورسینا، ساختمان ستاد معاونت بهداشتی استان گیلان، ساختمان ستاد معاونت درمان، ساختمان قدیمی معاونت آموزشی و همچنین املاک مربوط به دخانیات کشور در رشت را مورد بازدید و ارزیابی قرار دادند.

Share