حیات وحش؛

(ویدئو) وقتی بچه پلنگ مادرش را مجبور به بازی کرد!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فرارو، ژاکو جوبرت، یک راهنمای سافاری در مالامالا این صحنه تماشایی را ضبط کرد و به اشتراک گذاشت. او در این باره می‌گوید: نشستم و به طلوع خورشید آفریقا، غوغای پرندگان و نسیم صبحگاهی که برگ‌های پاییزی را نوازش می‌کرد، خیره شدم. یک تماس مبنی بر مشاهده یک پلنگ سکوت را شکست. خودرو را روشن کردم و همراه با مهمانانم به دنبال گربه بزرگ رفتم.

وقتی رسیدیم، با یک توله پلنگ که در دوردست بازی می‌کرد مواجه شدیم. واضح بود که توله به دنبال توجه مادرش بود، زیرا هیچ خواهر و برادر دیگری نداشت که او را مشغول کند. پلنگ کوچولو به امید جلب توجه مادرش به شاخه‌ای می‌کوبید یا برگ‌ها را خش خش می‌کرد.

توله‌های پلنگ معمولاً در نوزادان دو یا سه تایی به دنیا می‌آیند. با این حال، این غیر معمول نیست که آن‌ها به تنهایی به دنیا بیایند. پلنگ مادر تا دو سالگی از توله هایش مراقبت می‌کند و به آن‌ها نحوه شکار و زنده ماندن در طبیعت را آموزش می‌دهد.

پس از چند بار تلاش، مادر با اکراه تسلیم شد و شروع به بازی با توله خود کرد. آن دو در اطراف بستر خشک رودخانه، همدیگر را تعقیب می‌کردند، به هم هجوم می‌آوردند و پشت سنگ‌ها پنهان می‌شدند. انگار در دنیای کوچک خودشان بودند و هیچ چیز دیگری جز یکدیگر برای آن‌ها مهم نیست.

زمان بازی توله‌های پلنگ برای رشد آن‌ها بسیار مهم است. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا مهارت‌هایی را که در آینده به آن‌ها نیاز دارند را تمرین کنند. از طریق بازی، آن‌ها یاد می‌گیرند که پنجه زدن، جهش و تعقیب را بیاموزند، که همگی مهارت‌های ضروری برای گرفتن طعمه هستند.

 

 

Share