مدیرکل میراث فرهنگی گیلان؛

رودبار صاحب بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان می‌شود

ولی جهانی از راه اندازی بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد تصریح کرد: به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالابازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از راه اندازی بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی استان در رودبار خبر داد.

ولی جهانی با بیان مطلب فوق افزود: با تمهید مقدمات و همکاری مشترک موزه ملی ایران باستان، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، در کاخ تاریخی شهرستان واقع در بالابازار شهر رودبار بزرگترین موزه باستان‌شناسی مطالعاتی گیلان راه اندازی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان با اشاره به آثار تاریخی ارزشمند و بخصوص محوطه‌های باستانی در شهرستان رودبارگفت: اشیاء باستانی مورد نظر موزه اغلب از مناطق مختلف شهرستان رودبار بوده و قسمتی دیگر از فضای موزه نیز بازسازی محوطه‌ها و زندگی دوران باستان را دربرمی گیرد.

او تپه‌های کلورز، مارلیک، غاردربند رشی، گنج پر و سایر محوطه‌های تاریخی را از جمله مناطقی برشمرد که آثار و اشیاء بدست آمده از آن‌ها محیط موزه را مزین می‌نماید.

جهانی در پایان از همه علاقه مندان و دوستداران میراث فرهنگی تقاضا کرد با حضور جمعی و خانوادگی بخشی از اوقات خویش را در موزه‌های مختلف استان صرف نمایند.

Share