در مراسم بزرگداشت دکتر حشمت؛

رضویان: به شناخت‌شناسی و معرفت شناسی نهضت جنگل پرداخته شود

سیدحسین رضویان عضو شورای شهر رشت گفت: در این سال‌ها ایدئولوژی نهضت جنگل مورد توجه قرار گرفته، کوششی شود تا به معرفت شناسی آن نیز پرداخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدحسین رضویان در مراسم بزرگداشت دکتر حشمت در رشت گفت: به نظر می‌رسد اولین جایی که در دنیا برای تسلط قانون انقلابی رخ داده باشد ایران است و آنهم انقلاب مشروطه.

عضو شورای شهر رشت یادآور شد: در ۱۲۸۵ هجری شمسی فرمان مشروطیت صادر شد اما چون اهداف مشروطه طی سال‌های بعد محقق نشد آزادی خواهانی دست به حرکت‌های اصلاح گرایانه زدند و یکی از آن‌ها میرزا کوچک جنگلی و یارانش بود که در گیلان نهضتی به نام نهضت جنگل را بنیان نهادند.

رضویان افزود: در سال‌های اخیر ایدئولوژی نهضت جنگل مورد توجه قرار گرفته است اما خواستارم کوششی به خرج داده شود تا به شناخت‌شناسی و معرفت شناسی این نهضت نیز پرداخته شود.

عضو شورای شهر رشت در ادامه گفت: با مقدمه‌ای که بیان شد بر دو امر می‌بایست اهتمام ورزیم و آنهم پذیرش و تلاش جهت تسلط قانون بر تمامی شئون زندگی و اینکه خویش را پیامبری اجتماعی بدانیم برای اصلاح جامعه.

رضویان در انتها گفت: امروز سالگرد شهادت دکتر حشمت است و بدین مناسبت هرساله مراسم بزرگداشتی برگزار می‌گردد سال‌ها پیش آن مرد طالقانی در گیلان برای هدفی والا با میرزا یونس استاد سرایی هم پیمان شد و این مراسم بزرگداشت هرساله برپا می‌شود تا بگوییم رشتی و گیلانی قدرشناس است.

Share