در واکنش به کاهش شدید شاخص؛

بازار بورس تعطیل نمی‌شود | تکذیب الزام بازارگردان‌ها به عرضه ۲ برابری سهام

امروز دوشنبه هجدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ شاخص کل بورس ریزش ١٢۵ هزار واحدی را تجربه کرد و بیش از منفی ۵ درصدی بود؛ موضوعی که باعث شد برخی خواستار تعطیلی بازار تا حداکثر سه روز کاری بشوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در رابطه با احتمال بسته شدن بازار، بدلیل منفی شدن بیش از ۵ درصدی شاخص کل بورس و اعمال ماده ۳۲ قانون بازار و اوراق بهادار گفت: خیر، بازار تعطیل نمی‌شود.

همچنین «محمود گودرزی» امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره برخی حواشی در فضای مجازی در خصوص روند نزولی بورس و برگزاری جلسات با بازارگردان‌ها، اظهار داشت: روال جلسات با نهادهای فعال بازار سرمایه، روالی مرسوم است و این جلسات در گذشته برگزار شده و در آینده هم برگزار می‌شود.

وی افزود: نکته مهم این است که ما به هیچ عنوان بازارگردان‌ها را الزام به خرید و فروش سهام نخواهیم کرد؛ بلکه اعلام می‌کنیم که باید مفاد دستورالعمل‌ها رعایت شوند.

مدیرعامل شرکت بورس تهران ادامه داد: به هیچ عنوان موارد مطرح شده در این زمینه که بازارگردان‌ها باید سهام را تا ۲ برابر عرضه کنند، صحت ندارد.

گودرزی گفت: برای اینکه پرونده تخلفاتی برای بازارگردان در زمان صعود و نزول بازار تشکیل نشود به دنبال این هستیم تا بازارگردان‌ها به تعهدات خود طبق دستورالعمل عمل کنند.

وی تاکید کرد: در مقررات بازار سرمایه، هیچ عنوانی در مورد الزام به انجام معاملات وجود ندارد و در حوزه بازارگردانی سفارش‌گذاری و رعایت پارامترهای بازارگردانی مورد نظر است.

مدیرعامل شرکت بورس تهران خاطرنشان کرد: حداکثر سهم فعالیت بازارگردانی در حجم کل معاملات بورس ۵ درصد است که بسیار ناچیز است.

Share