فرماندار بندر آستارا در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کردند؛

افزایش ۵۵ درصدی نرخ کرایه تاکسی در بندر آستارا | پلمب ۵۰ واحد صنفی

جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان مرزی بندر آستارا در سالن اجلاس فرمانداری این شهرستان برگزار شد. فرماندار بندر آستارا در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: کاهش تورم و رفع مشکلات اقتصادی مردم همواره اولویت اول دولت سیزدهم بوده و در حوزه تامین کالاهای اساسی مردم شبانه روز پیگیر هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار بندر آستارا در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام مهار تورم و رشد تولید اظهار کرد: کاهش تورم و رفع مشکلات اقتصادی مردم همواره اولویت اول دولت سیزدهم بوده و در حوزه تامین کالاهای اساسی مردم شبانه روز پیگیر هستیم.

عنایت رضایی‌پور با اشاره به مشکلات رانندگان تاکسی در حوزه کرایه های مصوب تصریح کرد: طی برگزاری جلسات مکرر با نمایندگان اتحادیه تاکسیرانی در خصوص حل مشکلات این صنف، قرار بر انجام بررسی های کارشناسی در خصوص افزایش قیمت کرایه ها شد و طی مصوبه بر پایه افزایش ۵۵ درصدی تا رسیدن به مبلغ مناسب مصوب شده و به سمع و نظر مردم می رسد.

وی با اشاره به لزوم توجه پخت با کیفیت نان برای مردم بیان کرد: نانوایان مکلف به پخت نان با کیفیت برای ارائه خدمات به شهروندان هستند و در این راستا از ابتدای سال جاری ۱۹۰ واحد نانوایی توسط گشت های تنظیم بازار مورد بازرسی قرار گرفته که ۱۴ فقره پرونده برای متخلفین تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به تامین اقلام اساسی به قیمت مصوب در سطح شهرستان بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۳۹ تن شکر به قیمت مصوب هر کیلو ۲۱ هزار ۵۰۰ تومان، ۵۲ تن برنج خارجی به قیمت مصوب هر کیلو ۳۵ هزار تومان و ۲۱ تن مرغ منجمد به قیمت مصوب هر کیلو ۴۵ هزار تومان در سطح شهرستان توزیع شده است.

نماینده عالی دولت در آستارا بیان کرد: روزانه ۹ تن مرغ گرم در آستارا توزیع می شود و در ایام حضور گردشگران حتی به توزیع روزانه ۱۸ تن هم رسیدیم و قطعا تمام توان و تلاش خود را برای عدم احساس کمبود کالاهای اولیه در شهرستان به کار می گیریم.

رضایی پور با اشاره به لزوم بازرسی های مکرر برای مقابله با تخلفات صنفی تصریح کرد: گشت مشترک ستاد تنظیم بازار از ابتدای سال جاری ۵۷۸ مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته که برای ۲۶۰ صنف متخلف تشکیل پرونده شده و ۵۰ مورد پلمب از سوی تعزیرات حکومتی انجام گرفته است و بیشترین تخلف شامل عدم درج قیمت و گرانفروشی بوده است.

Share