روز دوم حضور منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه توانمندی های صادراتی ایران؛

از مذاکره با اقلیم کردستان برای تفاهمنامه همکاری تا حضور نماینده مجلس

در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، غرفه نمایشگاهی این منطقه میزبان مذاکراتی با سرمایه گذارانی از اقلیم کردستان عراق تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در دومین روز نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، غرفه نمایشگاهی این منطقه میزبان مذاکراتی با سرمایه گذارانی از اقلیم کردستان عراق تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود. بنابراین گزارش شیخ مصطفی عبدالرحمن رئیس اتحادیه صادر کنندگان و وارد کنندگان اقلیم کردستان عراق و هیأت همراه در دیدار با مهندس وحید طالب‌پور و مدیران معاونت اقتصادی سازمان با تصریح بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های همکاری مشترک، خواستار تنظیم روابط راهبردی فی مابین در قالب انعقاد تفاهم نامه همکاری شد.

طالب‌پور نیز با تأکید بر فرصت‌های همکاری دو جانبه در زمینه‌هایی چون ترانزیت کالا از چین و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بر سرمایه‌گذاری در زمینه‌های لجستیک و ساخت و بهره برداری از اسکله‌های بندری را فرصت‌های جدید همکاری تصریح نمود.

در ادامه غرفه منطقه آزاد انزلی میزبان  احمد دنیا مالی، نماینده مردم انزلی و عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس بود که در نشست با دکتر اکبر نیازی، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، میثم محمد نژاد معاون توسعه مدیریت، و معاون و مدیران معاونت اقتصادی و بندری سازمان در خصوص راهکارهای فعال‌سازی کریدورهای بین المللی عبوری از منطقه و هم افزایی میان بنادر انزلی و کاسپین به بحث و تبادل نظر پرداخت.

گفتنی است سرمایه گذارانی از روسیه، قزاقستان، امارات متحده عربی، عمان و پاکستان، رییس شورای هماهنگی و همکاری فعالین اقتصادی مناطق آزاد، مدیران اقتصادی مناطق آزاد و مدیران استانداری و اداره کل صنایع دستی استان گیلان حضور داشتند.

Share