امام جمعه رشت:

ارتباط ایران و عربستان برای کشورهای مستکبر دنیا نگران کننده است

امام جمعه رشت با بیان اینکه رسانه‌های صهیونیستی گفتند که سفر رییس‌جمهور ایران به سوریه نگران‌کننده است، گفت: ارتباط ایران و عربستان برای کشورهای مستکبر دنیا نگران کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، آیت‌الله فلاحتی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به سفر رییس‌جمهور ایران به سوریه و دستاوردهای سفر اظهار کرد: این سفر نشان داد پیروز جنگ در سوریه جبهه مقاومت بود و از این همه ویرانی سوریه چیزی نصیب آمریکا و رژیم صهیونسیتی نشد.

وی با بیان اینکه رسانه‌های صهیونیستی گفتند که سفر رییس‌جمهور ایران به سوریه نگران‌کننده است، افزود: ارتباط ایران و عربستان برای کشورهای مستکبر دنیا نگران کننده است زیرا این روابط بسیاری از مشکلات را در منطقه حل می‌کند.

امام جمعه رشت با اشاره به سفر رییس‌جمهور عراق به ایران بیان کرد: حضور آمریکایی‌ها در عراق باعث ناامنی در منطقه است و به همین دلیل حتی یک آمریکایی هم نباید در عراق بماند.

وی با تأکید بر اینکه ما کیلومترها مرز مشترک با عراق داریم، افزود: این سفر باعث رونق اقتصادی و تجاری می‌شود زیرا عراق پلی برای ما به سوی کشورهای عربی منطقه است و عراق با حفظ ثبات می‌تواند امنیت را برای منطقه به ارمغان بیاورد.

فلاحتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری به مناسبت روز گرامیداشت مقام معلم تصریح کرد: معلمان، مجاهدان بردبار و سخت‌کوش هستند که متعهد در تمامی روستاهای کشور خدمت می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه معلمان، دانش‌آموزان را مانند فرزندان خود بدانند، گفت: باید فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی را جامعه گسترش دهیم و به همین دلیل معلمان ما باید مفاخر ارزش‌های اسلامی ما بشناسند.

فلاحتی با اشاره به اینکه اگر سال‌های قبل به موضوع مدارس رسیدگی کرده بودیم، مشکلات امروز را در جامعه نداشتیم، بیان کرد: آموزش و پرورش با تغییرات متمادی مسؤولان به شدت ضربه می‌خورد زیرا تغییر وزیر تمامی ساختار مدیریتی آموزش‌وپرورش را دچار تغییر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه باید حق و حقوق انسانی را در مواجهه با سایر انسان‌ها رعایت کنیم، گفت: حقوق همسایه بسیار مهم است و در اسلام بسیار به آن سفارش شده و باید به آن توجه ویژه کنیم.

فلاحتی با بیان اینکه در اسلام به آثار و برکات حُسن هم‌جواری و زندگی مسالمت‌آمیز با همسایه بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: انسانی که با همسایه خودش زندگی نیکو داشته باشد خدا به زندگی او روزی می‌دهد اما اکنون دنیا به گونه‌ای شده که به خاطر ارث و میراث برادران و خواهران به جان هم می‌اُفتند و این موضوع واقعاً ناراحت کننده است.

وی با اشاره به اینکه حجاب، قانون قرآن و اسلام است، افزود: عفت و زندگی غفیفانه جز قانون خدا است و جمهوری اسلامی هم برای اجرای قانون خدا آمده است.

امام جمعه رشت با اذعان به اینکه قانون کشور، قانون اهل‌بیت علیهم‌السلام است، گفت: مردم ما شرایط سخت تحریم و فشارهای اقتصادی را تحمل کردند و در تمامی بزنگاه‌ها پای انقلاب ایستادند.

Share