بگیر و ببندها اثرگذار است؟

اخطار پلمب به مجتمع‌ها و رستوران‌های معروف تهران در پی کشف حجاب + اسامی

در پی اجرای طرح عفاف و حجاب، اداره اماکن به واحدهای صنفی، رستوران‌ها و مجتمع‌ها در پی کشف حجاب تذکر و اخطار پلمب داده است که در صورت عدم تمکین پلمب خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، طرح برخورد با کشف حجاب از ۲۶ فروردین در سه حوزه خودرو، معابر و اماکن به مرحله اجرا در آمده است.

در حوزه صنوف در خصوص کشف حجاب و رفتار خارج از شؤونات اسلامی ابتدا به آن‌ها تذکر و اخطار پلمب داده شده و در صورت‌عدم تمکین پلمب خواهند شد که این موضوع شامل باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکز بزرگ هم خواهد شد.

ارائه تذکر و صدور هشدار پلمب شامل تمام واحدهای صنفی شده که کشف حجاب در آن‌ها صورت گرفته‌است؛ چه اصناف افراد معمولی جامعه چه واحدهایی که مالکیت یا مدیریت آن‌ها متعلق به افراد مشهور از جمله هنرمند، بازیگر، ورزشکار یا سلبریتی باشد چرا که پلیس در اجرای قانون هیچ تفاوتی بین افراد قائل نیست.

از جمله واحدهای صنفی و رستوران‌هایی که در روزهای اخیر در پی کشف حجاب تذکر و اخطار پلمب گرفته است می‌توان به رستوران معروف تنفوراور مربوط به علی دایی در کامرانیه اشاره کرد؛ همچنین رستوران نامبر۶ متعلق به بستگان درجه یک کریم باقری، رستوران هیچ مربوط به بهاره رهنما، رستوران باب البحر مربوط به علیرضا منصوریان، کافه لوتک و رستوران کساب محمد رضا گلزار، از جمله واحدهای صنفی هستند که به علت کشف حجاب اخطار پلمب برای آن‌ها صادر شده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که اخطار پلمب پلیس اماکن برای واحدهای صنفی متعلق به وزارتخانه جهاد کشاورزی نیز صادر شده است.

در این بین اداره اماکن به سراغ پاساژها و مجتمع‌های تجاری هم رفته و با توجه به شرایط موجود در آن‌ها به هیات مدیره مجتمع‌ها تذکر داده است؛ در این بین اخبار واصله حاکی از آن است که به مجتمع تجاری اوپال، تذکرات متعددی در خصوص کشف حجاب در آن صادر شده که در صورت بی‌توجهی هیات مدیره، احتمال تعطیلی آن مجتمع متصور است.

گفتنی است اخبار و مشاهدات عینی حکایت از این دارد که اداره اماکن به علت کشف حجاب، تعدادی از واحدهای صنفی کاخ موزه سعدآباد پلمب کرده است و در این بین هیچ فرقی بین پلمب واحدهای متخلف وابسته به میراث فرهنگی با واحدهای دیگری همچون واحدهای شخصی نیست؛ چراکه نصب بنر بر روی واحدهای صنفی متخلف نشان از برخورد پلیس با این موضوع دارد؛ چنانکه در خیابان شریعتی، مطهری و شهدای ناجا چند داروخانه از جمله حنا بقایی، دکتر سبحانی، دکتر بابک و دکتر مصباحی به دنبال کشف حجاب کارمندانش پلمب و بنر مربوطه بر روی داروخانه‌ها نصب شده است.

لازم به ذکر است در هفته گذشته خبر پلمب رستوران قلعه نویی به نام باکارالانژ در ونک به علت کشف حجاب خبرساز شده بود که این رویه نشان می‌دهد که پلیس اماکن در برخورد با جرایم هیچ تفاوتی بین افراد عادی و مشهور قائل نیست.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج پویش‌های متعددی در فارس من، برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در اماکن و مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها را از مسؤولان خواستار شده بودند.

Share