مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به خسارت دیدگان تند باد ماسال

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان: به خسارت دیدگان تند باد ۱۴۰۰ ماسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شهرستان ماسال با محوریت تنش آبی و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر با اشاره به اینکه در تند باد سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۲۰۰ واحد مسکونی در گیلان دچار آسیب شد که ۴۲۰ واحد در شهرستان ماسال بود گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان به خسارت دیدگان در حوزه های‌مختلف مسکونی و عمرانی شهرستان اختصاص داده شده است.

امیر مرادی به شناسایی نقاط حادثه خیر و بحران زده در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: باید با شناسایی و هماهنگی‌های لازم با ستاد بحران کشور در رفع مشکلات احتمالی نقاط حساس و مهم اهتمام ویژه داشته باشیم و برنامه محور عمل کنیم.

وی اهمیت اجرای طرح‌های تاثیر گذار در راستای پیش برد اهداف و رفع مشکلات شهرستان را ضروری دانست و افزود: دهیاران موظف هستند از تجهیزات دولتی در روستاها محافظت کنند و اگر دولت برای طرحی اعتباری تخصیص داده است، هزینه دوباره جایز نیست.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان به حوزه راه عشایری اشاره کرد و گفت: راه‌های عشایری در سطح استان مغفول واقع شده و باید با پیگیری و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر و تخصیص اعتبار از استان بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

امیر مرادی بیمه کشاورزی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: با توجه به احتمال تنش آبی در آینده و بروز مشکل آبرسانی، بیمه کشاورزی ضروری است.

Share