مدیرکل پست گیلان در کارگروه پدافند غیرعامل؛

آمادگی شرکت پست برای ساماندهی توزیع کالا در کشور

جلسه بررسی و تشریح شیوه نامه اجرایی کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل با حضور مدیر کل پست استان گیلان، محمد مهدی مظفری کارشناس اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان و اعضاء کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل پست گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه بررسی و تشریح شیوه نامه اجرایی کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل با حضور مدیرکل پست استان گیلان، محمد مهدی مظفری کارشناس اداره کل پدافند غیر عامل استانداری گیلان و اعضاء کارگروه‌های تخصصی پدافند غیر عامل پست گیلان برگزار شد.

محمد حسین هوشنگی مدیر کل پست استان در این دیدار ضمن تأکید بر رعایت الزامات و خط مشی‌های پدافند غیر عامل تصریح کرد: وجود طیف گسترده تهدیدات و کانون‌های بحران اتخاذ راهبردهای دفاعی در رویکردهای مختلف و برنامه ریزی جهت کاهش آسیب‌های ناشی از بحران‌ها (اعم از طبیعی و غیر طبیعی) بسیار ضروری است

وی با بیان اینکه استمرار فعالیت زیر ساخت‌ها و مراکز ثقل و حیاتی اساسی‌ترین عامل در تدوام حیات و چرخه خدمت‌رسانی به شمار می‌رود که تدوین الزامات و دستور العمل‌های لازم برای به حداقل رساندن آسیب به شبکه ارتباطی را از اولین و کلیدی‌ترین اقدامات در این حوزه دانست.

هوشنگی، پست را بزرگترین شبکه گسترده ارتباطی دانست و بر لزوم استفاده از ظرفیت پست بعنوان سازمان پیشرو در پایداری ارتباط فیزیکی و کالایی تأکید کرد و اظهار داشت: شرکت پست بعنوان پیشخوان ارائه خدمت و دارا بودن شبکه لجستیک گسترده و سامانه‌های نظارتی این امکان را دارد نسبت به ساماندهی توزیع کالا در کشور اقدام نموده تا مخاطرات ناشی ازعدم نظارت بر حمل کالا به ویژه تبادلات کالایی در پایانه‌های مسافری کاهش یابد.

مدیر کل پست گیلان از پست بعنوان بازوی پدافند غیر عامل یاد کرد و افزود: بانک اطلاعاتی GNAF و احراز هویت مکانی از دیگر ابزارهای نظارتی است که می‌تواند به منظور احصاء و صحت‌سنجی اطلاعات مورد استفاده سازمانها قرار گیرد.

کارشناس اداره کل پدافند غیر عامل استان ضمن تشکر از اهتمام پست استان به منظور تشکیل دبیر خانه و کمیته‌های پدافند غیر عامل اظهار کرد: یکی از اهدف الزامات پدافند غیر عامل جلوگیری از بروز تهیدات غیر نظامی دشمن ساز است که با تدوین شیوه نامه اجرایی کارگروه‌های تخصصی و ابلاغ آن به دستگاههای اجرایی در صدد هستیم تا مخاطرات و آسیب‌های ناشی از تهدیدات به حداقل برسد. وی در ادامه به تشریح اقدامات هریک از کارگروه‌های ۹گانه پدافند غیر عامل پرداخت.

Share