فرماندار آستارا خبر داد؛

آماده‌سازی ۲۰۵ هکتار از آب بندان‌های آستارا برای تامین آب ۳۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی

فرماندار بندر آستارا بر آماده‌سازی استخرها و آب بندان‌ها برای ذخیره‌سازی آب زراعی کشاورزان این شهرستان تاکید کرد و گفت: مجموع مساحت آب بندان‌های ما در شهرستان مرزی بندر آستارا به ۲۰۵ هکتار می‌رسد که برای تامین آب ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در این فصل صورت می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، عنایت رضایی‌پور در جریان بازدید از آب بندان‌های شهرستان آستارا با اشاره به لایروبی ۱۱ کیلومتر از انهار شهرستان، از ساماندهی آب بندان‌ها و تالاب‌های شهرستان با هدف تامین آب کشاورزی آستارا خبر داد و اظهار کرد: آب بندان‌های شهرستان آستارا دارای ظرفیت‌هایی هستند که می‌توانند به شکل چندمنظوره مورد استفاده قرار گیرند.

فرماندار بندر با بیان اینکه برنج به عنوان محصول راهبردی کشور ما محسوب می‌شود و سالیانه حدود ۷۰۰۰ تن برنج سفید در شهرستان آستارا تولید می‌شود و شالیکاران نباید چالشی در حوزه آب داشته باشند، گفت: باید منابع آبی این شهرستان به درستی مدیریت شود تا در آینده با بحران جدی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت آب کشاورزی آستارا ۱۵ میلیون مترمکعب است و با توجه به محدودیت منابع در تابستان، تجهیز چاه‌های عمیق، صرفه‌جویی و اجرای طرح‌های آب باید با جدیت پیگیری شود، اظهار کرد: ۳۲۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری آستارا به زیر کشت رفته است و برای آبیاری این سطح از کشت ۶ شاخه رودخانه در آستارا داریم که ۲۴ دهنه دارد و هشت دهنه آن بتنی بوده و ۱۲ دهنه آن نیز خاکی است و در حال حاضر آماده به کار هستند.

رضایی‌پور افزود: ما در شهرستان آستارا آب بندان‌های متعددی داریم و مجموع مساحت آب بندان‌های ما در شهرستان مرزی بندر آستارا به ۲۰۵ هکتار می‌رسد که بخش اعظمی از ۳۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی شهرستان را تحت پوشش آبی و آبیاری قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث چاه هم ما در شهرستان آستارا ۳۰ حلقه چاه عمیق داریم و ۱۲۰۰ حلقه چاه نیمه عمیق غیرمجاز و همچنین ۶۵۰ حلقه چاه نیمه عمیق مجاز که در سطح شهرستان آستارا فعالیت دارند.

Share