با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان در لاهیجان؛

آغاز سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار در گیلان

افتتاحیه سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار صبح امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در محل مزار شهدای گمنام لاهیجان با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، در آیین آغازین سومین دوره جشنواره، هنرمندان شرکت کننده در این رویداد به همراه چند تن از خانواده‌های شاهد و ایثار گر و همچنین حمید ساروخانی، سرپرست اداره نمایش و هنر‌های تجسمی بنیاد شهید، معاونین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

فرماندار لاهیجان در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های شایسته هنرمندان و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان بر برگزاری مستمر جشنواره تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار تاکید کرد و گفت: امیدوارم این جشنواره بتواند فرهنگ متعالی مقاومت، ایثار و شهادت را تعمیق و توسعه دهد.

فرهاد براتی با ابراز امیدواری نسبت به میزبانی خوب استان گیلان و شهرستان لاهیجان از سومین دوره جشنواره یادآور شد: امیدوارم لاهیجان بتواند با میزبانی شایسته از هنرمندان شرکت کننده در جشنواره به لحاظ کمی و کیفی، پایگاه برگزاری جشنواره تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد هنری نظیر توسعه، تعمیق، تکثیر و تداوم فرهنگ «ایثار و مهربانی»، «ایثار و از خود گذشتگی» و «ایثار اجتماعی» در میان آحاد جامعه اظهار کرد: سبک زندگی ایثارگرانه شهدا و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تحکیم ارتباطات اجتماعی به واسطه مبادلات فرهنگی با موضوع «ایثار و شهادت» و «ایثار اجتماعی» در سطح مساجد، مدارس، محلات، روستا‌ها از اهداف برگزاری این جشنواره است.

براتی در ادامه بهره گیری از شیوه‌ها و تکنیک‌های مختلف نمایشی برای کودکان و نوجوانان، کشف و حمایت از ظرفیت‌ها و استعداد‌های جوان در زمینه‌های مختلف نمایشی با محوریت فرهنگ ایثار و شهادت، را مورد تاکید قرار داد و گفت: ایجاد گفتمان‌ اجتماعی در زمینه فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی از جمله محور‌های مهمی است که بستر آن در جشنواره تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی ایثار فراهم شده و زمینه ساز آشنایی کودکان و نوجوانان بعنوان نسل‌های آینده ساز کشور با مفاهیم یاد شده است.

سومین جشنواره ملی تئاتر کودک نوجوان و عروسکی ایثار، از یازدهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه با حضور ۱۵ گروه منتخب از استان‌های کرمانشاه، گیلان، ایلام، مرکزی، همدان- بوشهر و تهران در بخش‌های صحنه‌ای، خیابانی و عروسکی در شهر‌های رشت، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودسر، لنگرود، فومن، صومعه سرا برگزار می‌شود.

نشست‌های نقد و بررسی، اجرا‌های ویژه مدارس، ویژه برنامه «بچه‌های آسمان» نکوداشت شهدای خردسال استان گیلان، نمایشگاه عکس اجرای تئاتر هنرمندان شهید استان گیلان از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره است.

Share