فرمانده فراجا اعلام کرد؛

۳۷۰ میلیون تردد در جاده کشور ثبت شد | فوت ۶۰۰ نفر در سوانح جاده‌ای | آماده باش کامل پلیس

فرمانده فراجا از ثبت حدود ۳۷۰ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی در کشور خبر داد و گفت: بیش از ۶۰۰ نفر در سوانح جاده ای کشور فوت شدند. این آمارها از ابتدای طرح سفرهای نوروزی تاکنون در کشور بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار احمدرضا رادان صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران گیلان، اظهار کرد: نظم بخشی اجتماعی، امنیت و آرامش جامعه خط قرمز پلیس در بخش‌های مختلف است.

وی، بررسی اقدامات یک سال پلیس در گیلان را از اهداف مهم سفر به این استان دانست و افزود: در این سفر عملکرد طرح‌های نوروزی پلیس، کنترل محورها، کنترل ناوگان‌های مسافربری و عمومی در استان گیلان مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفت.

گیلان از استان‌های پرتردد و مسافر پذیر کشور

فرمانده فراجا، گیلان را از استان‌های پرتردد و مسافر پذیر برشمرد و بیان کرد: ازدیاد حضور و اسکان مسافران و گردشگران در گیلان به خاطر شرایط اقلیمی، تاریخی و طبیعی، این استان را جزو استان‌های گردشگر پذیر تبدیل کرده است.

سردار رادان، اقدامات کنترلی برای روان سازی محورها و انسجام بخشی به ترافیک در گیلان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: پلیس گیلان در نظم بخشی محورهای مواصلاتی، کنترل ترافیک و فراهم سازی بستر سفرهای نوروزی عملکرد قابل قبولی از خود نشان دادند.

وی از ثبت حدود ۳۷۰ میلیون تردد بین استانی و شهرستانی در کشور خبر داد و افزود: در این داده آماری محورهای شمالی بیشتر سهم تردد خودروهای مسافرین را داشتند.

فرمانده فراجا با بیان اینکه امسال شاهد افزایش شمار سفرهای نوروزی بیشتری نسبت به سال قبل بودیم، گفت: با توجه به نزدیک شدن روزهای پایانی سفرهای نوروزی، پیش بینی می‌شود حجم تردد در جاده‌های کشور بسیار سنگین باشد.

آماده باش کامل پلیس تا پایان سفرهای نوروزی

رادان از بسیج فراجا در کنترل، نظم بخشی و انسجام محورها خبر داد و اضافه کرد: پلیس در روزهای پایانی سفرهای نوروزی در آماده باش کامل قرار دارد تا سفری ایمن و خاطراتی خوش را برای مسافرین رقم بزند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس با تمام توان در خدمت مردم است، افزود: مردم و مسافران نوروزی در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی با احتیاط کامل، سرعت مطمئن و با رعایت مقررات، رانندگی کنند.

فرمانده فراجا با اشاره به زیبایی‌ها و جذابیت‌های جاده‌های کشور و لزوم استفاده از این توانمندی‌ها از سوی مسافران، تصریح کرد: روزهای پایانی سفر را با بی مبالاتی و بی احتیاطی برای خود و دیگران تلخ نکنند.

سردار رادان با بیان اینکه پلیس از خوشی‌ها و امنیت خاطر مردم بسیار خرسند می‌شود، بیان کرد: مسافران با صبر و حوصله به رانندگی ادامه دهند و در صورت خستگی و خواب آلودگی در محلی پارک نموده و استراحت کنند و با خستگی خطرآفرین به دل جاده‌ها نزنند.

وی از فوت بیش از ۶۰۰ نفر در سوانح جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: این آمارها از ابتدای طرح سفرهای نوروزی تاکنون در کشور بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

فرمانده فراجا با تاکید بر تقویت فرهنگ سفر در مردم، بیان کرد: اگرچه تعداد تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته کمتر بوده اما این آمار زیبنده فرهنگ با ارزش ما نیست.

رادان با اشاره به افزایش تلفات و سوانح در روزهای پایانی سفر، تصریح کرد: مسافران با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، سفر آرام و بی خطری را برای خود و دیگران فراهم کنند.

Share