برگزاری شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بندرانزلی؛

پیشرفت فیزیکی پروژه توسعه بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی کند است

در شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان که با حضور مسوولان دانشگاه و شهرستان بندرانزلی برگزار شد، علاوه بر توسعه نظام سلامت شهرستان، بر لزوم تسریع در فرآیند آموزشی شدن کامل بیمارستان شهید بهشتی تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شورای معاونین دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ احمد دنیامالی، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی؛ محمد پورخوش‌سعادت، فرماندار انزلی؛ معاونین و مدیران ستادی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و رئیس بیمارستان شهید بهشتی انزلی در سالن اجلاس شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

در این نشست، ضمن بررسی استعداد و توانمندی‌های شبکه بهداشت و درمان و همچنین بیمارستان آموزشی شهید بهشتی بندرانزلی، چالش‌ها، نیازمندی‌ها و راهکارهای بهبود وضعیت آن‌ها مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

محمدتقی آشوبی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به تقاضای بیش از پیش شهرستان بندرانزلی به خدمات سلامت محور، اظهار کرد: این شهرستان به سبب جمعیت پویا و شناور، نیازمند توجه ویژه بالاخص در تامین نیروی انسانی، تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی بهورز در بندرانزلی، افزود: به زودی چندین بهورز تحصیلکرده بومی جهت ارایه خدمات سلامت در شهرستان بندرانزلی، شروع به کار خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به بالا بودن خدمات دندانپزشکی با تعرفه آزاد، گفت: زیرساخت‌های خوبی در شهرستان در زمینه دندانپزشکی وجود دارد که می‌توان با فعال کردن آن‌ها خدمات ارایه شده به مردم را به لحاظ کمی و کیفی، بهبود بخشید.

آشوبی با اشاره به کند بودن پیشرفت فیزیکی پروژه توسعه بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی، خاطر نشان کرد: در صورت‌عدم تمایل پیمانکار طرح به ادامه همکاری، می‌توان از ظرفیت‌های قانونی دیگر جهت اتمام طرح توسعه بیمارستان، بهره گرفت.

وی از تخصیص ۱۳۶ ردیف استخدامی جذب نیروی انسانی در شهرستان انزلی خبر داد و افزود: این افراد که اغلب از نیروهای متخصص پزشک و پرستار و سایر رشته‌ها هستند، در آزمون استخدامی امسال جذب شده و شروع به کار خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر لزوم تسریع فرآیندهای لازم برای آموزشی شدن بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی تاکید کرد و گفت: باید در فراخوان جدید، جذب اعضای هیئت علمی در بیمارستان آموزشی شهید بهشتی بندرانزلی در دستور کار قرار بگیرد.

آشوبی همچنین از اتخاذ تصمیماتی برای فعال شدن پردیس دانشگاهی انزلی، جذب دانشجوی خارجی و ارز آوری در پی آن خبر داد.

احمد دنیامالی، نماینده مردم شهرستان بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اقدامات نظام سلامت در انزلی را قابل دفاع اما ناکافی برشمرد و اظهار کرد: باید فرایند آموزشی کردن بیمارستان شهید بهشتی انزلی تسریع یابد و بال توسعه بیمارستان سریعا تکمیل شود.

وی توسعه اورژانس بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی را لازم و ضروری برشمرد و افزود: بندرانزلی شاهد جمعیت بومی شناور در کنار گردشگران دائمی است و این مهم، توسعه بخش اورژانس را می‌طلبد.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی از رضایت نسبی مردم از خدمات سلامت‌محور در این شهرستان خبر داد و گفت: باید نظام بهداشت و درمان شهرستان با همت، توجه و تلاش مضاعف مسوولان استان، بهبود پیدا کند.

محمد پورخوش‌سعادت، فرماندار شهرستان بندر انزلی نیز در این نشست با اشاره به خدمات گسترده بیمارستان شهید بهشتی بندرانزلی، اظهار کرد: این بیمارستان به مردم غرب گیلان نیز خدمات درمانی ارایه می‌کند و مستلزم توجه بیشتر است.

وی از تخصیص ۸۰ درصدی اعتبار برای مرکز بهداشت کپورچال خبر داد و افزود: در سال آینده نیز در صورت پیشرفت پروژه، اعتباراتی به آن تخصیص خواهد یافت.

Share