فوتبال ایران به این سیلی نیاز داشت

نامی که فتح‌الله‌زاده تا پایان عمر فراموش نمی‌کند! | عزل فوری یا استعفای دوم، راه دیگری نیست: بدرود!

رییس سازمان خصوصی‌سازی با حضور متفاوتش در برنامه فوتبال برتر به سرعت تبدیل به کانون اصلی بحث‌های میان هواداران شد. تمام آنچه که در برنامه فوتبال برتر گذشت چیزی جز بهت و حیرت برای بینندگان تلویزیونی باقی نگذاشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ورزش سه، در پی برنامه‌ریزی مناظره‌ای میان حسین قربان‌زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی و علی فتح‌الله‌زاده، مدیرعامل باشگاه استقلال، حسین قربان‌زاده با تسلط بر مباحث مطرح شده و یک ارائه مناسب و به‌موقع از اسناد مالی به شکلی باورنکردنی، علاوه بر جلب همدلی هواداران فوتبال، پشت پرده مدیریت بی‌حساب‌وکتاب مالی در فوتبال ایران را به بهترین شکل مورد افشا قرار داد.

* قربان‌زاده اگرچه همچنان جوان (متولد ۱۳۵۸) است اما بیش از دو دهه سابقه مطبوعاتی دارد و به همین دلیل با تسلط مناسبی این مناظره را اداره کرد و حتی می‌شود گفت از یک مجری هم مسلط‌تر بود. او هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخت و از کوره در نرفت تا هوش بالای هیجانی خود را به نمایش بگذارد.

* قربان‌زاده هرگز در طول مناظره از دایره ادب خارج نشد. حال آنکه علی فتح‌الله‌زاده چندباری با عصبانیت سعی کرد او را به چالش بکشاند و یک بار نیز از کلمه «مرد حسابی» برای خطاب‌قراردادن او استفاده کرد.

* او هرگز در طول این مناظره به طرف مقابل اجازه نداد از طریق تحبیب و ابراز ارادت، فضای بحث را عوض کند و هرگز به دو چهره فوتبالی ایران اجازه پیشروی و یارگیری نداد. این نکته‌ای است که در شبکه‌های اجتماعی نیز به چشم هواداران آمده است.

* نگاه واقع‌بینانه به مشکلات از صحبت‌های مهم قربان‌زاده در برنامه فوتبال برتر بود. او با آگاهی از مشکلاتی که دو باشگاه درگیر آن هستند، از مدیریت دولتی و برخی تصمیمات وزارت ورزش نیز انتقاد کرد و تلاش کرد مسیری را که برای تغییر مورد نیاز است هایلایت کند.

* شفافیت و تسلط روی بحث‌های اقتصادی نیز ویژگی دیگر رییس سازمان خصوصی‌سازی بود که در یک برنامه جنجالی دیگر در رابطه با مولدسازی قبلا ترند شده اما ارائه او در برنامه فوتبال برتر وجه جدیدی از او را به نمایش گذاشت.

* شاید طلایی‌ترین بخش صحبت‌های قربان‌زاده آنجایی بود که به علی فتح‌الله‌زاده گفت سه بخش صورت‌های مالی را برای من بگویید که مدیرعامل استقلال از پاسخ دادن به این سوال طفره می‌رفت. جایی که بی‌اعتباری مدرک تحصیلی اقتصاد مدیر استقلال و همچنین کم‌اطلاعی او در نحوه اداره یک شرکت به نمایش گذاشته شد. قربان‌زاده در اینجا تقصیر را متوجه وزارت ورزش کرد که چنین مدیری را برای باشگاه استقلال انتخاب کرده است. اینجا جایی بود که تفاوت یک مدیر به‌اصطلاح ورزشی و مدیری که قرار است یک شرکت بورسی را اداره کند، به روشنی به چشم آمد.

* اصرار قربان‌زاده بر عدد پنج میلیارد و لزوم باز گرداندن آن به صندوق باشگاه یکی از مهم‌ترین ابزارهایی بود که او در مناظره امشب از آن استفاده کرد و تا آخرین بخش برنامه چه با کمی شیطنت و چه به صورت جدی این مساله را به بخشی از مطالبه خود از مدیرعامل‌باشگاه استقلال تبدیل کرد که پس از حمله اولیه، خیلی زود سپر انداخت و سعی کرد تا پایان برنامه از در دیگری به بحث با قربان‌زاده بپردازد. چیزی که هرگز در آن موفق نبود.

برنامه فوتبال برتر دیشب دوشنبه ۱۴ فرودین ماه پخش شد و همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، این برنامه با حضور علی فتح‌الله زاده و پرویز مظلومی و حسین قربان زاده به حذف تیم فوتبال استقلال از رقابت‌های لیگ قهرمانان پرداخت که پر از نکته‌های مهم و درعین‌حال عجیب بود.

در بخشی از این برنامه پرویز مظلومی پیشکسوت باشگاه استقلال که به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره دعوت‌شده بود در خصوص مسائل مالی گفت: «به جرات می‌توانم بگویم مباحث و صورت‌های مالی ما بسیار شفاف است. ما حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیارد تومان را خرج کردیم که آقای فتح‌الله زاده و سایر اعضای هیئت‌مدیره نیز در جریان هستند. حالا بااین‌حال هرروز آقایان مصاحبه می‌کنند و حرف‌های تکراری می‌زنند و ما را در مقابل هواداران قرار می‌دهند.»

او همچنین گفت: «من تا حالا پایم به کلانتری باز نشده، اما گویا الآن باید تا دادستانی نیز بروم. حتماً ما دزدی کرده‌ایم که آقای قربان زاده از ما شکایت کرده است.»

مظلومی در ادامه افزود: «ما درباره ایشان (قربان زاده) حرف‌های زیادی داریم، اما سعی کردیم که احترام او را حفظ کنیم. مرتب اتهامات آقای قربان زاده را نسبت به خودمان در تلویزیون می‌بینیم، اما من پیش‌ازاین نیز در یک مراسمی خدمت ایشان گفتم که اگر قصد دارید ما را دستگیر کنید مشکلی نداریم. در واقع این‌همه ادعا درباره تخلفات هیئت‌مدیره باشگاه استقلال وجود داشت، حداقل یک نامه به ما ارسال و موارد را گوشزد می‌کردید، چراکه ما به‌عنوان اعضای هیئت‌مدیره به مدیرعامل وقت باشگاه (آجورلو) اختیار تام داده بودیم و در جریان همه امور نبودیم. آقای قربان زاده واقعاً اگر در جریان این‌همه تخلف بودند، به‌جای این‌همه اتهام، نامه می‌زدند ما پیگیری می‌کردیم.»

بعد از حضور قربانزاده و حرفهای تند او، پرویز مظلومی سریع از موضع اولیه فاصله گرفت و سعی کرد به‌نوعی با گفتن جمله: «مطمئنم آقای قربان زاده اگر الآن هم بخواهد می‌تواند کمک کند و بهتر است از حالا مانع از بروز اتفاقات بدتر باشیم»، رضایت خاطر قربان زاده را جلب کند، اما در پاسخ رئیس سازمان خصوصی‌سازی بدون اینکه تحت تأثیر قرار بگیرد گفت: شما ابتدا باید در خصوص آن ۶۰۰ میلیارد تومان شفاف‌سازی کنید.

سپس سرمربی، مربی، سرپرست اسبق و عضو هیئت‌مدیره فعلی باشگاه استقلال در آخرین بخش از صحبت‌هایش با انتقاد از روند پیگیری این پرونده توسط سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: شما درنهایت قصد دارید از نیرو و افراد خودتان در هیئت‌مدیره باشگاه استقلال استفاده کنید.

اظهارات مظلومی با یک هشدار به طرفداران سرخابی، از سوی حسین قربان زاده مواجه شد: «اول اینکه من مجبورم در تلویزیون حرف‌های تکراری بزنم، آن‌هم درباره باشگاه بی‌دروپیکری که آشفتگی مالی آن در تاریخ بی‌سابقه است. آقا و خانم هوادار، این بی‌دروپیکر بودن نتیجه‌اش این است که دوران سختی را باید پشت سر بگذارید. هم استقلال و هم پرسپولیس.»

قربان زاده در ادامه افزود: «آقای مظلومی شما در تمام این سال‌ها، زندگی و دانش و تجربه خود را برای این باشگاه گذاشتید و هیچ‌کس نباید زحمات شمارا کتمان کند، اما ببینید قصه مالی شوخی‌بردار و قابل‌اغماض نیست. دیگر هیچ عضو هیئت‌مدیره استقلال جرات نمی‌کند با لابی به این مقام برسد و تصور کند هیچ‌کسی هم به او کاری ندارد. آن‌ها باید بدانند که دیگر مو از ماست کشیده می‌شود. این شکایت ما از آقای آجورلو است که حتماً پیگیری می‌کنیم. او ۱۶۴ میلیارد تومان بدون اجازه کمیته مصارف خرج کرده و باید پاسخگو باشد. اینجا هست که عضو هیئت‌مدیره باید نظارت می‌کرد و مانع از این کار می‌شد. عنوان شکایت من نیز» ضربه زدن به باشگاه از طریق کتمان وقایع مالی «بوده است. آقایان آجورلو و دوستان در جلساتی که فیلمش است به ما اطلاعات ناقص ارائه کردند.»

مظلومی به گفته خودش در همین برنامه به همراه سایر اعضای هیئت‌مدیره در دوران هر دو مدیرعامل، تن به منفعلانه‌ترین و راحت‌ترین کار ممکن می‌دادند و تمام اختیارات را به مدیرعامل می‌سپردند و حقوق خودشان را می‌گرفتند و کاری دیگر به عواقب کار نداشتند؛ فارغ از اینکه به قول حسین قربان زاده این بار داستان با تمام سال‌های اخیر حضور او در استقلال به خاطر قرار گرفتن اطلاعات مالی باشگاه در سایت کدال فرق می‌کند و او به‌عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره باید نسبت به تمام جزئیات مالی باشگاه باید پاسخگو باشد.

مظلومی در ادامه تصمیمات اشتباهش با قبول دعوت به برنامه فوتبال برتر امشب به‌نوعی دست به یک خودکشی زد و به آن دسته از کسانی که قبل از این برنامه کورسوی امیدی داشتند ثابت کرد که از صلاحیت کافی برای نشستن در چنین پستی برخوردار نیست، بخصوص که او در گذر برنامه نشان می‌داد که حتی اطلاعات اولیه را درباره موضوعاتی مثل بورسی شدن استقلال و فروش سهام در فرابورس ندارد. آیا عجیب نیست که به مدیرعامل سازمان خصوصی‌سازی گفته شود «شما می‌خواهید خودتان به استقلال بیایید؟»

علی فتح‌الله‌زاده در بخشی از گفت‌وگوی زنده خود با برنامه دوشنبه شب فوتبال برتر عنوان کرد روزبه چشمی در این فصل عنوان کرده «اگر پول نگیرم، بازی نمی‌کنم» و به همین دلیل مجبور شده به او ۲ میلیارد و نیم چک از طریق یک شخص بدهد که البته مدیرعامل باشگاه استقلال دقایقی بعد و پس از واکنش چشمی، حرف خود را پس گرفت و تاکید داشت روزبه چنین حرفی نزده است.

روزبه چشمی که از اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال ناراحت بود، در مصاحبه تلفنی با این برنامه عنوان کرد: «پولی که آقای فتح‌الله‌زاده می‌گوید حدودا برای ۴-۳ ماه قبل بود که البته باید دو، سه ماه قبل‌تر آن را پرداخت می‌کرد، اما با تاخیر چند ماهه و با پرداخت چک این کار را در زمان جام جهانی انجام داد و نمی‌گویم این مبلغ را دریافت نکردم.»

او ادامه داد: «اما اینکه آقای فتح‌الله‌زاده می‌گوید روزبه گفته پول نگیرم بازی نمی‌کنم، برای من جای سوال دارد، چراکه نه فقط الان، بلکه در ۸-۷ سال حضورم در استقلال، یک نفر نمی‌تواند حرف، پیام یا صدایی از من بیاورد که بگویم اگر پول ندهید، بازی نمی‌کنم.»

کاپیتان دوم استقلال به مشکلات عجیب پیش آمده پیرامون این باشگاه نیز اشاره کرد و افزود: «یک افتضاحی در باشگاه استقلال به وجود آمده که قابل گفتن نیست. به جای اینکه بیاییم این مسائل را درست کنیم، چنین حرف‌هایی می‌زنیم. ما بجای درست کردن مشکلات استقلال، بازهم به دنبال خراب کردن و قرار دادن بازیکنان مقابل هواداران یا بازیکنان برابر یکدیگر هستیم. آقایان! این راهش نیست.»

چشمی درباره پرداخت نشدن مبلغ شکایت استراماچونی از استقلال ابراز کرد: «همان زمان که استرا رفت، با یک مبلغ خیلی ناچیز این مشکل حل می‌شد ولی مدیران باشگاه از آن زمان تا به امروز پول را پرداخت نکردند تا به یک مبلغ خیلی سنگین برسد و آقای فتح‌الله‌زاده بگوید نه من و نه هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند آن را پرداخت کند.»

او اضافه کرد: «اگر همان موقع پول استرا را می‌دادند، این افتضاح به بار نمی‌آمد. این افتضاح را نه فقط یک نفر، بلکه خیلی‌ها به بار آوردند و تمام مدیران فعلی و قبلی باید پاسخگوی این مسئله باشند که چرا کار به اینجا رسیده است.»

این ملی‌پوش آبی‌ها یادآور شد: «استقلال با آن کیفیت و نتایج به قهرمانی در لیگ برتر رسید و انگیزه داشت تا در آسیا یک نتیجه خوب بگیرد، اما بازهم باید بنشیند و از خانه بازی‌های لیگ قهرمانان را نگاه کند. برای چه چیزی؟ یک بازیکن و تیم باید تا چه حد درگیر این مسائل باشد؟»

چشمی با اشاره به تلاش بی‌فایده مدیران باشگاه استقلال طی سالیان اخیر گفت: «وقتی تلاش شما بی‌ثمر باشد، چه فایده‌ای برای تیم دارد؟ مگر شما پول استراماچونی را پرداخت کردید؟ حالا هر چقدر شما بیایید و بگویید ما تلاش کردیم؛ نتیجه چه شد؟ مثل این می‌ماند که ما بازیکنان در بازی‌ها ببازیم ولی بگوییم تلاش کردیم. به چه درد هواداران می‌خورد؟ تلاش ما زمانی نتیجه می‌دهد که برنده شویم. اینکه فقط صرفا تلاش کنم ولی هیچ مشکلی حل نشود، بی‌فایده است.»

او ادامه داد: «آن زمانی بدتر می‌شود که ما بجای درست کردن این مشکلات، بازهم به دنبال مسائل دیگر هستیم. من واقعا از حرف آقای فتح‌الله‌زاده تعجب می‌کنم.»

* فتح‌الله‌زاده: روزبه عزیز! فقط شما را مثال زدم

علی فتح‌الله‌زاده پس از شنیدن گلایه و ناراحتی شدید چشمی از اظهار نظری که داشته، عنوان کرد: «آقا روزبه عزیز، احتمالا یک نفر به شما زنگ زده است. من نگفتم آقای روزبه چشمی پول اضافه و زیادی گرفته یا بازی نمی‌کند. من گفتم اگر به یک بازیکن پول ندهید، برای تیم بازی نمی‌کند. شما را نگفتم، گفتم هر بازیکنی. شما اگر تا آخر سال پول نگیرید، بازی می‌کنید؟ زندگی دارید دیگر.»

* چشمی: مگر همه کارها را طبق روال انجام دادید؟

روزبه چشمی نیز در همین لحظه به این شکل صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال را پاسخ داد: «این مشکل را همه دارند و حرف شما درست است ولی مگر تا الان که بچه‌ها آمدند و بازی کردند، همه چیز طبق روال و قراردادها انجام شده است؟ خیلی‌ها پول نگرفتند.»

* فتح‌الله‌زاده: پول نداشتیم به روزبه بدهیم

فتح‌الله‌زاده مجددا به میان حرف‌های چشمی آمد و گفت: «بنده نگفتم آقای چشمی اگر پول نگیرد، بازی نمی‌کند. من گفتم این پول را به روزبه دادم و فقط خواستم مثال بزنم. گفتم روزبه باید پولش را می‌گرفته و سه ماه هم دیر دریافت کرده. من هم پول نداشتم به شما بدهم. بحث این بود که از دیگران پول گرفتیم و به شما دادیم. ما در این برنامه گفتیم به روزبه اعلام کردیم چک را از آقای کعبی بگیرید و ما بعدا به ایشان پول می‌دهیم. بحث ما شما به‌عنوان بازیکن نبودید. شما همیشه جزو بازیکنانی بودید که ایستادید و به من هم کمک کردید.»

* چشمی: فقط بخاطر هواداران بازی کردیم

روزبه چشمی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: «بازیکنانِ امسال در میان خیلی از مشکلات و اتفاقات که گریبانگیرش بودیم، فقط برای یک چیز بازی کردند؛ آن هم ارتباطِ بین خودشان و هواداران و تعهدی که نسبت به آن‌ها دادند، وگرنه خیلی زودتر از این‌ها شیرازه تیمش ما از هم می‌پاچید. تک تک بازیکنان ما همین بودند.»

* فتح‌الله‌زاده: به ۱۰ نفر بالای ۷۰ درصد دادیم!

مدیرعامل باشگاه استقلال مجددا صحبت‌های چشمی را قطع کرد و خطاب به میثاقی عنوان کرد «ما باید تا الان چند درصد از قراردادها را پرداخت کنیم؟ ۵۵ درصد واریزی داشتیم که البته ۱۰ نفر از بازیکنان ما بالای ۷۰ درصد دریافتی داشته‌اند.»

* چشمی: مشکل بزرگی در حساب کردن درصدها داریم

هافبک ملی‌پوش استقلال توضیحی درباره نحوه پرداخت قراردادهایشان داشت و اظهار کرد: «من یک توضیحی درباره درصدها بدهم و نمی‌خواهم در این مسائل ریز شوم. تک تک ما بازیکنان، امسال مشکل عجیبی با درصد قراردادها داریم چون باشگاه و بازیکنان، هر کدام به یک شکل محاسبه می‌کنند و آقای فتح‌الله‌زاده نیز این موضوع را می‌داند. چند بار هم که جلسه داشتیم، این مشکل بود و هنوز هم پابرجاست. خواهش می‌کنم از دید آقای فتح‌الله‌زاده نبینید. پارسال این مشکلات نبود و در این فصل به وجود آمد. بحث درصدها به این شکل که آقای فتح‌الله‌زاده گفته‌اند، نیست و ما بازیکنان اصلا این موضوع را قبول نکردیم.»

او اضافه کرد: «یک دلخوشی بازیکنان و هواداران دارند که با دلخوشی ما این کارها را نکنید. این نمی‌شود که هر سال در سرما و گرما بازیکنان کار کنند و با مصدومیت به زمین بروند و نتیجه بگیرند، ولی فصل بعد کارشان به اما و اگر بکشد و مدام صحبت از کسر امتیاز، حذف از آسیا و… باشد. اگر دنبال فوتبال و بازیکن حرفه‌ای هستیم، باید بیرون فوتبال و مدیریت‌هایمان هم حرفه‌ای باشد تا هر سال بازیکنان استرس این موضوع را نکشند.»

حسین قربان‌زاده، سردبیر سابق روزنانه همشهری و رییس سازمان خصوصی‌سازی در هیبت یک حسابرس خبره در برنامه فوتبال برتر حاضر شد و با علنی‌کردن چند سند مالی، معادلات باشگاه استقلال را به صورت کامل تغییر داد.

نکته جالب اینکه در ابتدا برنامه با حضور پرویز مظلومی و علی فتح‌الله‌زاده آغاز شد و مظلومی خیلی زود سوار بر میدان، طعنه‌هایی را متوجه رییس سازمان خصوصی‌سازی کرد که او بیش از اندازه در تلویزیون جولان می‌دهد و مگر کاری در سازمان خصوصی‌سازی ندارد.

علی فتح‌الله‌زاده نیز که در ۴۸ ساعت گذشته سعی داشت با انتشار خبر استعفا موضوع حذف استقلال از آسیا را به حاشیه بکشاند، در شرایطی صحبت‌هایش را آغاز کرد که از تُن آرام صدایش قصد دارد با حالتی جدید، چهره‌ای اقناع‌کننده برای هواداران این باشگاه به نمایش بگذارد.
بعد از صحبت‌های اولیه فتح‌الله‌زاده و مظلومی و توضیح مدیرعامل استقلال در مورد برداشت پنج میلیارد تومان از صندوق باشگاه به دلیل مطالبات قبلی، قربان‌زاده در یک وقفه کوتاه روی صندلی چهارم استودیو کنار محمدحسین میثاقی نشست و از همان ابتدا با تسلط کامل، کاری با مدیرعامل استقلال کرد که احتمالا او چاره‌ای جز کنار رفتن از سمت خود ندارد.

قربان‌زاده در این گفتگو جزئیات متفاوت و مکرری از تخلفات، مغایرت‌ها، نابلدی‌ها و مسائل عجیب رخ‌داده در بخش مالی باشگاه استقلال را در صحبت‌هایش منعکس کرد و با اطمینان کامل مدیرعامل استقلال را به چیزی متهم کرد که هیچ‌کس پیش از این جراتش را نداشت.

فتح‌الله‌زاده پس از موج اول حملات قربان‌زاده او را تهدید به شکایت کرد و با حالتی برآشفته تاکید کرد او کاره‌ای نیست و ابتدا باید صحبت‌هایش را در دادگاه ثابت کند و اگر قاضی اتهاماتش را تایید کرد او حق به زبان‌آوردنش را دارد اما با گذشت زمان قربان‌زاده با تاکید بر اینکه صد درصد از ریز جزییات این‌ماجرا مطلع است، فتح‌الله‌زاده را به گوشه رینگ برد تا مدیرعامل استقلال دوباره با تغییر لحن، مدام از لفظ دکتر برای قربان‌زاده استفاده کند و به همراه پرویز مظلومی حتی از در دلجویی و نوعی مودت با وی دربیایند اما هربار که رشته کلام به دست قربان‌زاده می‌افتاد، او تاکید می‌کرد که فتح‌الله‌زاده باید همین فردا پنج میلیارد را به باشگاه استقلال برگرداند.

دیشب، شب تلخی برای فتح‌الله‌زاده بود که تازه استعفای خود را پس گرفته و به عنوان مدیرعامل در برنامه محمدحسین میثاقی حاضر می‌شد. کاری که شاید نباید انجام می‌داد چرا که در همه مباحث مغلوب توانایی و تسلط فردی شد که علاوه بر آگاهی کامل از شرایط، در مناظره هم فوق‌العاده عمل کرد و کوچک‌ترین نقطه‌ضعفی به دست طرف مقابل نداد و کاری کرد که مدیرعامل یکی از باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران اصطلاحا به «تته پته» بیفتد. بخصوص در جایی که بحث صرافی و پول‌های واریزی به حساب باشگاه سانتاکلارا و پول دریافتی از امیرحسین حسین‌زاده مطرح بود و تبدیل به یک مچ‌گیری فاجعه‌آمیز علیه مدیریت استقلال شد.

همچنین قربان‌زاده در مباحث مربوط به نحوه اداره شرکت‌ها و همین‌طور موضوع سازمان بورس در پاسخ به فتح‌الله‌زاده و مظلومی صحبت‌هایی را مطرح کرد تاعدم آشنایی آن‌ها با مفاهیم مربوط به تجارت بیشتر به چشم بیاید. او همچنین در لابه‌لای حرف‌هایش تاکید کرد که این‌حرف‌ها را به این خاطر می‌زند که از این به بعد تاثیر این افشاگری را در نحوه اداره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس ببیند.

جایی که به مدیریت مالی ولنگ‌وباز عادت کرده اما با بورسی‌شدن باید بابت تمام عملیات‌های مالی پاسخگو باشند و درواقع دوره خاکستری مالی این دو باشگاه به پایان رسیده است.

این برنامه محتوایش به احتمال زیاد منجر به پایان کار فتح‌الله‌زاده در باشگاه استقلال خواهد شد که شاید برایش بهتر بود روی استعفایش پافشاری می‌کرد و امرروز در جلسه هیات مدیره حضور نمی‌یافت تا امشب در برنامه فوتبال برتر این‌چنین مقابل چشم میلیون‌ها بیننده با اتهاماتی مواجه شود که پیش از این در فوتبال ایران بی‌سابقه بوده است.

حالا باید در انتظار آغاز روز کاری فردا و اخباری ماند که چه از سوی سازمان خصوصی‌سازی و جه از سوی وزارت ورزش به بیرون مخابره می‌شود. طبیعتا آنچه در برنامه امشب گذشته، کار فتح‌الله‌زاده را برای ادامه کار در استقلال بسیار دشوار خواهد کرد. اگرچه او با وجود اینکه بارها اعلام کرد اگر کسی می‌تواند و پول دارد، بیاید و مدیریت را از او بگیرد، باز هم به ادامه کار امیدوار به نظر می‌رسید. اگرچه تلاش‌های او و مظلومی برای بدست‌آوردن دل رییس سازمان خصوصی‌سازی با این جمله که فردا باید پنج میلیارد را به باشگاه استقلال پس بدهید، نقش‌برآب شد.

وعده مهمی که در این برنامه داده شد این بود که فردا یا پایان دوران کاری قربان‌زاده در سازمان خصوصی‌سازی است یا فتح‌الله‌زاده صندلی مدیریتی باشگاه استقلال را ترک می‌کند.

البته به نظر نمی‌رسد قربان‌زاده با آن اطمینان و جزییاتی که از ماجراهای مالی باشگاه استقلال می‌دانست، کسی باشد که قصد کنار کشیدن داشته باشد.

Share