متن پیام تبریک زادروز زرتشت؛ روز امید، روز شادباش نویسی

روز شادباش نویسی و روز امید ششم فروردین هر سال است. ۶ فروردین به گفته اکثر موبدان سالروز ولادت زرتشت، پیامبر ایران باستان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  آنچه در منابع تاریخی بر می‌آید زرتشتیان بر این عقیده هستند که زرتشت در روز ششم فروردین توفیق پیدا کرد که با خداوند مناجات کند.

زرتشتیان معتقدند در این روز برای ساکنان کره زمین سعادت تقسیم می‌کنند و به همین خاطر است که ایرانیان ششم فروردین را روز امید نامگذاری کرده‌اند.

ایرانیان باستان معتقد بودند که امید به داشتن امری، باعث می‌شود که هر آنچه شما بدان امید دارید، در اختیار شما قرار گیرد، حتی اگر آن چیز وجود نداشته باشد!

ایرانیان باستان معتقد بودند در روز امید، شاهد پیدایی مجدد کیخسرو جاودان و نجات بخش خواهند بود. در متون ایران باستان نوید داده شده که سوشیانت در روز امید ظهور می‌کند، جهان را پر از عدل و داد می‌کند تا ظلم و ستم ریشه کن شود.

۶ فروردین زادروزآشو زرتشت پیام آور راستی است. ابرانسانی که جهانیان را به پرستش اهورامزدا و یکتاپرستی دعوت کرد. در این مطلب متن تبریک تولد او در قالب کوتاه و بلند، شعر درباره زرتشت، پندها، آموزه ها و جملات او به همراه عکس و عکس نوشته را آورده ایم.

نیک باش تا زندگانی به نیکی گذرانی

زادروز آموزگار راستی و نیکی بر همه راستی خواهان مبارک باد


کسی را فریب مده تا دردمند نشوی

تولد زرتشت مبارک



هیچکس را تمسخر مکن

ولادت پیام آور نیکی بر رهروان راستی مبارک


به نام دانای بزرگ هستی بخش

جشن نوروز که به معنای راستین، روز نوست، در دل زیبایی های خود، یک شادی نهادینه دارد. زایش بزرگ پیام آور آریایی؛ اشوزرتشت اسپنتمان، که با سخنان گهربار خود جهان را تازه کرد

میلاد زرتشت را به همه هم میهنانم و یکتاپرستان جهان تبریک می گویم


سپاس دار باش تا لایق نیکی باشی

۶ فروردین؛ تولد آشوزرتشت، پیامبر زرتشتیان به همه ایرانیان و زرتشتیان جهان مبارک


بیگناه باش تا بیم نداشته باشی

یکتاپرستی، خردورزی و شادزیستی و آرزوی شادی برای همگان، عناصر تشکیل دهنده فرهنگ و تمدن ایرانی‌اند

زادروز آموزگار نیکی؛ حضرت زرتشت بر همه گان مبارک باشد


آنچه را می‌شنوید به عقل سلیم و منش پاک و روشن بسنجید و آنگاه بپذیرید. زرتشت…. زادروز زرتشت مبارک باد.


بهترین زندگی دو جهان برای کسانی است که نیک بیاندیشند و پارسایی را سرلوحه زندگی خویش کنند. زرتشت … زادروز زرتشت، پیامبر ایران باستان مبارک.


نیکی و سود خویش را در زیان دیگران مخواه. زرتشت … زادروز زرتشت مبارکباد


روی هر پله زندگی که هستی خداوند یک پله از تو بالاتر است، نه به خاطر اینکه خداست بلکه چون می‌خواهد دستت را بگیرد. روز امید مبارک باد.


یکی از اولین شرایط شادی این است که ارتباط بین انسان و طبیعت نباید قطع شود. روز امید و شادباش نویسی گرامی باد.‌


امروز… / سازت اگر عشق بنوازد / همه خلقت خواهند رقصید / زبانت اگر شیرین باشد / همه پروانه‌ها گرد تو خواهند آمد / قلبت اگر دریای رحمت باشد / همه در آنجا خواهند گرفت / پس عشق را بنواز … / با زبان شیرینت بخوان … و با قلبت پذیرا باش … / امروز و هر روزتون پر از آرامش و عطر خوش خدا…. روز امید و شادباش نویسی گرامی باد.


در هنگام تاریک‌ترین لحظات است که باید بر روی دیدن روشنایی تمرکز کنیم. روز امید گرامی باد.


 

Share